Genel Bilgi
Kod | CMS210 |
Ad | Çevrede Biyolojik Reaksiyonlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevrede gerçekleşen biyolojik reaksiyonlar arasında özellikle mikroorganizmaların gerçekleştirdiği mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerini göstermek. Bu süreçleri etkileyen faktörlerin anlaşılmasını sağlamak. Çevre Mühendislerine doğada gerçekleşen bu süreçleri kontrollü ortamlarda yapabileceklerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların bazı organik ksenobiyotik maddelerle reaksiyonları, Mikroorganizmaların N reaksiyonları, Mikroorganizmaların aerobik P reaksiyonları, Mikroorganizmaların S reaksiyonları, Mikroorganizmaların Mn reaksiyonları, Mikroorganizmaların Fe reaksiyonları, Mikroorganizmaların diğer bazı metallerle reaksiyonları, Metanojenlerin reaksiyonları,Mikroorganizmaların fermentasyon reaksiyonları, Mikroorganizmaların diğer inorganiklerle reksiyonları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğada gerçekleşen süreçler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Çevrede gerçekleşen biyolojik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Mikroorganizmaların bünyesinde gerçekleşen reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların organik ve inorganik reaksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların bazı organik ksenobiyotik maddelerle reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mikroorganizmaların N reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mikroorganizmaların aerobik P reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mikroorganizmaların anaerobik P reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mikroorganizmaların S reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mikroorganizmaların Mn reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mikroorganizmaların Fe reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikroorganizmaların diğer bazı metallerle reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Metanojenlerin reaksiyonları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mikroorganizmaların fermentasyon reaksiyonları 1 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mikroorganizmaların fermentasyon reaksiyonları 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mikroorganizmaların fermentasyon reaksiyonları 3 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mikroorganizmaların diğer inorganiklerle reaksiyonları 1 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mikroorganizmaların diğer inorganiklerle reaksiyonları 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |