TT131 Temel Sanat Eğitimi 1

7 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT131
Ad Temel Sanat Eğitimi 1
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı

Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.

Dersin İçeriği

Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

GÖKAYDIN, nevide. (2002) Temel Sanat Eğitimi. M.E.B yayınları ISBN : 975-11-2191-4)Ankara.

Notlar

DELİDUMAN, Canan ve Berna İSTİFOĞLU (2006). Temel Sanat Eğitimi. Kalıpsan Ltd. Şti. ISBN: 9944-991-11-2. Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar.
ÖÇ02 Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar.
ÖÇ03 Görsel sanat çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır.
ÖÇ04 Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur.
ÖÇ05 Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir
ÖÇ06 Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranır
ÖÇ07 Temel Sanat Egitimi bilgisini (form, kompozisyon, gibi...) edinir.
ÖÇ08 Renk kontrastlarını örnekler ve doğal nesneler üzerinden inceleyerek yapacağı çalışmalarda etkili kullanım becerisini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Malzeme tanıtımı. araştırmaları. . (Kağıt Kurdele ile kompozisyon) . karton, makas, yapıştırıcı, karakalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Makro etüt: Işık ve gölge ile hacimsel yapı kazandırma çalışmasından sonra: Işık-gölge etkisine bağlı olmakla birlikte nesnelerin moleküler yapısını da irdeleyerek, bir tasarım elamanı olan çizgiyi bu yapısal farklılıkları ifade edecek değerlerle kullanma. (İplik Düğümleriyle kompozisyon araştırmaları ) Karakalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Plastik sanatlarda Nokta öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Puantalizm konusu çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Plastik sanatlarda Çizgi öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Mürekkep Rapido Kalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
5 Sistematik ve Serbest Çizgi çalışmalarında somut-soyut aşamalarını araştırma. Rapido kalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Kağıt Katlama. Buruşturulmuş beyaz kağıdı(siyah zemin üzerinde), dört ders saatinde uygulama. Kağıt, guaj, çini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Yüzeyi bölüp düzeni bozarak yeniden düzenleme (distortion grids) Çok sayıda dergi, gazete veya fotoğraf araştırılıp getirilecek. Bak: Temel Sanat Eğitimi- Nevide Gökaydın s: 312-315 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Fon kartonu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
9 Harf ile Zemin Düzenleme. Kolaj çalışması. / veya yeniden Düzenleme Kitaptan ilgili bölüm incelenerek, gerekli maşzemeler, (dergi gazete, v.s. getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Serbest Bir Motif ile Zemin Düzenleme. Leke Ögesi Form ve Biçim,Işık-Gölge. Kolaj çalışması. Doğal ve yapay dokular araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Doğadan esinlenerek Doku Oluşturma, plastik sanatlarda Doku öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Doğal ve yapay dokular. Doğal ve yapay dokular araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Açık-koyu değerler kullanılarak yapılan Kolaj çalışması. (Çıkış noktası natürmort.) Gazete, makas, yapıştırıcı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Orijinal (Özgün), Stilize(Biçimlendirme), Deformasyon (Biçimsizleşme) Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Metaformoz (başkalaşma) 1 Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
15 Metaformoz (başkalaşma)2 Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FINAL EXAM Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FINAL EXAM Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 21 21
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü (Saat) 175
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,00
AKTS 7 AKTS