DJMS802 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DJMS802
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapmalarını sağlamak ve bu konuda onları cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde derledikleri bilgiyi yorumlama ve sonuçları tartışarak bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Seminer konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek.
ÖÇ02 İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak.
ÖÇ03 Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak.
ÖÇ04 Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek. Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme.
ÖÇ05 Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 1-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 2-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 2-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 3-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 3-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 4-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 4-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 5-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 5-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 6-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. 6-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 7-Konu hakkında sağlanan ilerlemenin değerlendirilmesi. 7-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 8-Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması. 8-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 9-Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması. 9-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 1-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 1-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 2-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 2-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 3-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 3-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 4-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 4-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 5-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 5-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 6-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. 6-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Hazırlanan seminerin jüri ve topluluk önünde power point sunusu ile sunulması-1. Toplantı salonu, hazırlanan semineri sunmak üzere hazır duruma getirilir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Hazırlanan seminerin jüri ve topluluk önünde power point sunusu ile sunulması-2. Toplantı salonu, hazırlanan semineri sunmak üzere hazır duruma getirilir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 02:16