Genel Bilgi
Kod | JM624 |
Ad | Donmuş Zeminlerin Mekanik Özelikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Soğuk iklim bölgelerindeki zemin analiz ve sorunlarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
Don olayının zeminler üzerindeki etkileri. Zeminlerde donmayı denetleyen faktörler. Zeminler içerisinde termoozmoz olayının incelenmesi. Donma bölgesi, donma hızı ve don çizgisinin belirlenmesi ve sınır koşularının ortaya konması. Don çözülmesinin zeminlerdeki etkileri. Don penetrasyon etütlerinin yapılması. Don olayının sebep olduğu zararlara karşı alınabilecek tedbirlerin saptanması.
Dersin Ön Koşulu
Lisans mezunu olmak
Kaynaklar
Ders Notu-1
Notlar
Ders Notu-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Don olayının zeminler üzerindeki etkilerini kavrar. |
ÖÇ02 | Don penetrasyonunu öğrenir |
ÖÇ03 | Don bölgelerinde zemin analizini kavrar. |
ÖÇ04 | İnce taneli zemin davranışını öğrenir. |
ÖÇ05 | İri taneli zemin davranışını öğrenir. |
ÖÇ06 | Kohezyon esaslı don olayını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel zemin mekaniği ilkeleri | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel zemin mekaniği ilkeleri-2 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Don olayının zeminler üzerindeki etkileri | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Don olayının zeminler üzerindeki etkileri-2 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Donma (soğuma) sürecinde zeminlerde meydana fiziksel süreçler | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Donma (soğuma) sürecinde zeminlerde meydana fiziksel süreçler-2 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Donma (soğuma) sürecinde zeminlerde meydana fiziksel süreçler-3 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür araştırması ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Donmuş zeminlerde yapılan zemin araştırma deneyleri | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Donmuş zeminlerde yapılan zemin araştırma deneyleri-2 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Donmuş zeminlerde yapılan zemin araştırma deneyleri-3 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Don penetrasyon deneyi | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Donmuş zeminlerin çözünme sürecindeki fizikomekanik olaylar | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Donmuş zeminlerin çözünme sürecindeki fizikomekanik olaylar-2 | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Don bölgelerinde zemin ıslah yöntemleri | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-a | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-b | Literatür araştırması ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |