Genel Bilgi
Kod | TT104 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımında Mesleki Etik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil ve moda tasarımı bölümünden mezun olacak öğrencinin çalışma alanlarını tanıması, network oluşturabilmesi ve yönelmek istediği (baskı, dokuma, giysi, örme vb.) alanlara ilişkin bilgi ve becerisini geliştirecek derslere yönelmesi için bilinç oluşturmak
Dersin İçeriği
Tekstil ve moda tasarımı bölümünden mezun olacak öğrencilere çalışma alanları, meslek grupları tanıtılır. Dokuma, baskı, örme, giysi, halı işletmelerine gezi düzenlenerek öğrenciler sektör ile tanıştırılır. Mesleki etik bilinci oluşturulur.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bu derse ilişkin basılı ders notu bulunmamaktadır.
Notlar
Makaleler, internet kaynakları, meslek gruplarına ait tanıtım videoları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili meslek gruplarını tanır |
ÖÇ02 | Öğrenci yönelmek istediği alan ile ilgili farkındalık kazanır. |
ÖÇ03 | Meslek etiği ve sorunları hakkında bilinç sahibi olur |
ÖÇ04 | Öğrenci dört yıl boyunca ders yapacağı bölüm öğretim elemanlarını tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci genel tasarımcı etik ve ahlakı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı bölümünün meslek gruplarına ilişkin genel bilgilerin aktarımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tekstil (Dokuma) Tasarımına ilişkin genel bilgiler, dokuma tasarımcısının çalışma alanlarının anlatımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tekstil (Dokuma) sektörünün tanıtılması için fabrika gezisi | gezilecek fabrika hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tekstil (Baskı) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Baskı tasarımcısının çalışma alanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tekstil (Baskı) sektörünün tanıtılması için fabrika gezisi | gezilecek fabrika hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Baskı tasarımcısının çalışma alanlarına dair detaylı bilgilendirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Digital baskı Tasarımındaki sektörel yenilikler ve bu alandaki çalışmaların tanıtımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Moda (Giysi) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Giysi tasarımcısının yetkinlikleri hakkında bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Moda (Giysi) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Giysi tasarımcısının çalışma alanları hakkında genel bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Moda (Giysi) tasarımcısında bulunması gereken teknik alt yapı hakkında bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunlarının edinmesi gerekli bilgisayar programları hakkında genel bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | CAD sistemleri hakkında genel bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Adobe Photoshop programının Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümündeki kullanımına yönelik anlatım. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Adobe Illustratör programının Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümündeki kullanımına yönelik anlatım. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav dosyası ile hazır bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav dosyası ile hazır bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |