Genel Bilgi
Kod | TT102 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilgisayar okuryazarlık becerisi kazandırmayı, bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri, tekstil sektöründe yaygın olarak kullanılan pixel tabanlı yazılımların çalışma ilkeleri ve kullanım alanlarını ve Adobe Photoshop programını tekstil tasarım amaçlı etkin kullanabilmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012
Notlar
Web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilere bilgisayar okuryazarlık becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri öğrenir ve Bilgisayarda tasarım yapabilme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Tekstil sektöründe yaygın olarak kullanılan pixel tabanlı yazılımların çalışma ilkeleri ve kullanım alanlarını ve Adobe Photoshop programını tekstil tasarım amaçlı etkin kullanabilecek alt yapıyı kazanır. |
ÖÇ04 | Tekstil sektöründe yaygın olarak kullanılan pixel tabanlı yazılımların çalışma ilkelerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Tekstil sektöründe yaygın olarak kullanılan pixel tabanlı yazılımların çalışma ilkeleri ve kullanım alanlarını Öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayısal görüntünün tanımı, vektör ve piksel ( raster ) tabanlı görüntülerin temel özellikleri, Adobe Photoshop programının temel özellikleri, ana ve yardımcı komut ve menülere başlangıç. Çalışma ekranın ve araçların tanınması ve kullanımı | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Dosya formatlarının ( tıff, psd, jpeg vb ) teknik özellikleri ve Adobe Photoshop yazılımındaki görüntü işleme araçlarının kullanım özelliklerine başlangıç | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Araçlar menüsüne giriş-Çizim (kalemler, fırçalar vb ) ve seçim araçlarının temel kullanımı | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Renk seçme, Renk örneklerini kullanma ve renk paleti oluşturma, Renk örneklerini yönetme; | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Layer (Katmanları) çalışma prensibi ve özelliklerini anlama ve kullanma | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Araçlar menüsünden, crop tool anlatımı | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Araçlar menüsünden brush tool anlatımı. | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Image sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Layer sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Type sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Select sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Filter sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan View sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar ve Menü çubuğundan Window sekmesine genel bakış ve uygulama | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |