Genel Bilgi
Kod | JZ127 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar temel donanımı ve işleyişi hakkında bilgi vermek, Windows işletim sistemini, İnternet uygulamalarını ve Ofis programlarını öğretilmek.
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları
Dersin Ön Koşulu
Lisans öğrencisi olmak
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanır. |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini öğrenir |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkinlik kazanır. |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır |
ÖÇ05 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır. |
ÖÇ06 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanı |
ÖÇ07 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenir. |
ÖÇ08 | Bilgi teknolojileri ile ilgili telif haklarını ve etik kuralları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın fiziksel elemanlarının (donanımın) tanıtımı ve işleyiş akışının anlatımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Güncel olarak kullanılan işletim sistemlerinin tanıtımı ve Windows işletim sisteminin temel özelliklerinin açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | İnternet, e-posta ve web uygulamaları, Windows işletim sistemi ve Ofis programlarının bilgisayara yüklenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Windows işletim sistemi ve Ofis programlarının bilgisayara yüklenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Windows işletim sisteminin temel prensipleri ve uygulanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | MS Ofis programlarının tanıtımı ve MS Word Programının temel özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | MS Word Programında belge oluşturma ve menülerin açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Arasınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | MS Word Programında yazım ve tablo işlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | MS Word Programında yazım ve tablo işlemleri-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | MS Excel programının tanıtımı ve menü içerikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | MS Excel programında formül oluşturma ve hesaplama işlevleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | MS Excel programında veri girişi, farklı hesaplamalar için formül girişi ve grafik oluşturma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | MS Power Point programının tanıtımı ve menü içerikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | MS Power point programında sunu hazırlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-a | Finale Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-b | Finale Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |