Genel Bilgi
Kod | BBP406 |
Ad | Sert Çekirdekli Meyveler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiyede ve Dünyada yetiştiriciliği yapılan şeftali, nektarin, kayısı, kiraz, vişne ve erik gibi sert çekirdekli meyve türlerini genel olarak tanıtmak, güncel çeşit, anaçlar ve sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği hakkında öğrencilere temel bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, şeftali, nektarin, kaysı, kiraz, vişne ve erik türlerinin yetiştiriciliğinin gerekliliği, beslenme ve ekonomik yönden önemi, dikim, sulama, gübreleme, budama gibi kültürel işlemler anlatılmaktadır. Bu türlere ait çeşitler ve çeşit özellikleri değerlendirilmekte verim ve kaliteye etki eden etmenler ve bu etmenlerin düzenlenmesi açıklanmaktadır. Ayrıca bu tür ve türlere ait çeşitlerin döllenme biyolojileri, hastalık ve zararlılara karşı önlemler de ders kapsamında incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Internet-based academic publications
Notlar
Internet-based academic publications
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sert çekirdekli meyve türlerinin bilinmesi |
ÖÇ02 | Sert çekirdekli meyvelerin üretim ve ihracat durumlarının bilinmesi |
ÖÇ03 | Sert çekirdekli meyvelerde kullanılan anaçlar, budama sistemleri ve çeşitlere göre ekolojik koşulların bilinmesi |
ÖÇ04 | Sert çekirdekli meyve türleri ile bahçe kurulması konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sert çekirdekli meyveleri tanıtımı, şeftalinin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği1 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Şeftali ve nektarin yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri2 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şeftalilerde kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası3 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Arazi uygulaması4 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kayısının sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi5 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kayısı yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri6 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kayısılarda kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası7 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kirazın ve vişnenin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi9 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kiraz ve vişne yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri10 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kirazlarda kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası11 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arazi Uygulaması12 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eriğin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi.13 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Erik yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri.14 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Eriklerde kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası15 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |