Genel Bilgi
Kod | JZ124 |
Ad | Bilgisayar Destekli Çizim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji Mühendisliği öğrencilerine, Autocad yazılım paketinin temel kullanımını, iki boyutlu çizim tekniklerini ve ders kapsamında üç boyutlu çizimleri ve animasyonları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Mühendislik projelerinin farklı aşamalarında tasarım ve yapımı için temel yazılım uygulamalarının kullanımına giriş. Nesne oluşturma, nesnelerin düzenlenmesi, yüzey modellemesi, yapı modellemesi, coğrafi ve yapı bilgileri veri tabanları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
NETCAD GIS Dökümanı (Anıl Matbaa)
Notlar
Murat Can, AutoCAD 2009 Labotaruvar Uygulamaları, 2009 (MuratHan Yayınevi)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik çizimlerin temel prensiplerini kullanır. |
ÖÇ02 | Perspektif görünüş çıkarma becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Üç boyutlu düşünme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Bilgisayar destekli tasarım programlarının öneminin farkında olur. |
ÖÇ05 | AutoCAD tasarım programını kullanır. |
ÖÇ06 | Netcad GIS tasarım programının öneminin farkında olur. |
ÖÇ07 | Netcad GIS tasarım programını kullanır. |
ÖÇ08 | Temel Harita ve Projeksiyon Bilgilerine sahip olur. |
ÖÇ09 | Raster dönüştürme becerisine sahip olur. |
ÖÇ10 | Maden Ruhsat Sahalarını projelendirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ11 | Maden Sahası Sayısal Arazi Modelini oluşturma becerisine sahip olur. |
ÖÇ12 | Maden İmalat Planlarını oluşturma becerisine sahip olur. |
ÖÇ13 | İmalat Projesi Hacim Hesaplarını yapabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ14 | Maden İmalat Projelerini Üç Boyutlu Ortama Aktarma becerisine sahip olur. |
ÖÇ15 | Enkesit alma becerisine sahip olur. |
ÖÇ16 | Üç boyutlu analiz yapabilme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve teknik çizimler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İzdüşümler, kesit ve perspektif görünüşler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel çizim programlarının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | AutoCAD çizim programının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Netcad GIS çizim programının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Netcad GIS çizim programının kullanımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Temel Harita ve Projeksiyon Bilgisi, Madencilik Proje Altlık Verilerinin Netcad GIS ile Düzenlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Maden Ruhsat Sahalarının Netcad GIS ile Projelendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Maden Sahası Sayısal Arazi Modelinin Netcad 7 GIS ile Oluşturulması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maden İmalat Planlarının Netcad 7 GIS ile Oluşturulması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yazdırma ve baskı alma; sayfa düzeninin tanımlanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ölçülendirme; oluşturun Boyutlar, boyut stilleriyle çalışma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 3 boyutlu çizim; 2 boyuttan 3 boyutlu çizime geçme, 3 boyutlu nesnelerle çalışma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Animasyon oluşturma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |