Genel Bilgi
Kod | JZ118 |
Ad | Matematik 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ayhan ATIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Temel mühendislik dersleri ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı öğretmek.
Dersin İçeriği
Koordinat sistemleri, integral, trigonometrik fonksiyonlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT131/MT131.htm
Notlar
Analize Giriş Cilt I ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğrilerin denklemlerini dik koordinatlardan kutupsal koordinatlara çevirir, özel bazı eğrilerin grafiklerini kutupsal koordinatlarda çizer. |
ÖÇ02 | İntegral kavramının türevin tersi olduğunu kavrar. İntegral kullanarak alan, hacim, kütle merkezi bulur. Genelleştirimiş integralleri hesaplar. |
ÖÇ03 | Belirsiz integralin tanımı, Temel integral alma kurallarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Değişken değiştirme yöntemi ve kısmi integrasyon ile integral hesaplar. |
ÖÇ05 | Basit kesirlere ayırma yöntemi ile integral hesaplayabilir. |
ÖÇ06 | Trigonometrik integraller |
ÖÇ07 | Trigonometrik dönüşüm yardımıyla integral hesap yapabilir |
ÖÇ08 | Belirli integrali öğrenir. |
ÖÇ09 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı yapabilir. |
ÖÇ10 | Belirli integral ile Eğri yay uzunluğu ve yüzey alan hesabı yapabilir. |
ÖÇ11 | Kütle merkezi koordinatlarını bulur. |
ÖÇ12 | Pappüs Teoremi ve uygulamasını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polar (Kutupsal) koordinatlar, Bazı özel eğrilerin grafikleri | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Belirsiz integralin tanımı, Temel integral alma kuralları | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değişken değiştirme yöntemi ve kısmi integrasyon | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Basit kesirlere ayırma yöntemi | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Trigonometrik integraller | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Trigonometrik dönüşüm yardımıyla integral hesap | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Belirli integral | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı 2 | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eğri yay uzunluğu ve yüzey alan hesabı | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kütle merkezi koordinatları | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pappüs Teoremi ve uygulaması | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genelleştirilmiş integraller (Sınırlanmamış Aralık) | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genelleştirilmiş İntegraller (Fonksiyonun Sınırlanmamış Olduğu Durum) | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |