JZ217 Paleontoloji

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ217
Ad Paleontoloji
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK


Dersin Amacı

Paleontolojinin jeoloji bilimindeki yeri, jeolojik yaşlandırmada paleontolojinin öneminin vurgulanması amaçlanır

Dersin İçeriği

Paleontoloji nedir? Fosilleşme ve kuralları nelerdir? Makro ve mikropaleontoloji konularında fosil gruplarının ayırdımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Paleontoloji 1, Makrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41 Paleontoloji 2, Mikrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41

Notlar

Paleontoloji, Cazibe Sayar, 1991, İstanbul Teknik Üniv. Kütüphanesi, Sayı: 1435


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Paleontolojinin makro ve mikro olarak dağılımını öğrenir.
ÖÇ02 Paleontolojik ögelerin paleoortamsal özellikleri hakkında bilgilenir.
ÖÇ03 Jeolojik dönemleri karekterize eden fosilleri bilir
ÖÇ04 Fosilleri öğrenir. Fosilleri tanıyabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Paleontolojinin tanımı, Fosil, Fosilleşme, Mikro ve Makrofosiller Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Foraminiferlerin kavkı/test yapıları, ortamları, stratigrafik yayılımları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bentik Foraminiferler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Planktonik Foraminiferler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Diğer Mikrofosil Grupları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Filum Porifera (Süngerler), Filum Archaeocyathida, Filum Stromatoporoidea Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Filum Cnidaria Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Filum Bryozoa Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Filum Brachiopoda Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Filum Mollusca Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Filum Echinodermata Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Filum Arthropoda Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Filum Hemichordata Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Fosillerin Yaş Tayinindeki Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS