Genel Bilgi
Kod | JZ222 |
Ad | Yerbilimlerinde İstatistik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TOLGA ÇAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel istatistik kavramlarını, istatistiksel yöntemler kullanarak jeolojik verilerin analizini, sunumunu ve yorumunu öğretmek.
Dersin İçeriği
Örneklemenin yapılması, Verilerin toplanması ve düzenlenmesi, verilerin analiz edilmesi ve grafiksel sunumları, Frekans (Sıklık) Tablosu Oluşturma, Olasılık, Değişkenler, Değişkenler Arasındaki İlişki (Korelasyon Katsayısı)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ İÇİN TEMEL İSTATİSTİK E-ISBN 978-975-06-2343-1
Notlar
İstattistik 1 Leyla İşbilen Yücel İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiksel yöntemleri kullanarak verileri toplar ve düzenler. |
ÖÇ02 | İstatistiksel yöntemleri kullanarak jeolojik verilerin analizini yapar. |
ÖÇ03 | İstatistik programları bilir ve kullanır. |
ÖÇ04 | Grafik gösterimler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş ve Temel Kavramlar | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Verilerin Düzenlenmesi, Frekans (Sıklık) Tablosu Oluşturma | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Grafiksel Gösterimler (Çubuklu ve Dairesel Grafikler) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Histogram ve Poligonlar | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Merkez (Odaklaşma) Ölçüleri | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dağılma Ölçüleri | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Olasılık (Permütasyon ve Kombinasyon) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dağılımlar (Normal ve T Dağılımı) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Örnekleme Seçimi, Güven Aralığı | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Hipotez Testi (Hata Tipleri) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Lineer Regrasyon (En Küçük Kareler Yöntemi) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Rasgele Değişkenler (Sürekli ve Süreksiz Rasgele Değişkenler) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Değişkenler Arasındaki İlişki (Korelasyon Katsayısı) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Varyans Analizi (ANOVA) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |