Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | JS328 | 
| Ad | Makro Paleontoloji | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 2 AKTS | 
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Emine ŞEKER ZOR | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Arş. Gör. Dr. Emine ŞEKER ZOR
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Makrofosillerin tanımlanarak stratigrafik konumlarının ortaya kounulması
Dersin İçeriği
Makropaleontolojiye konu olan metazoanın incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Makrofauna ve faunayı tanır. | 
| ÖÇ02 | Fosilleri makro olarak arazide gözlemler ve bulur. | 
| ÖÇ03 | Makroplaeontolojinin konusunu oluşturan fosil gruplarını inceler | 
| ÖÇ04 | Arazide fosilleri tanıyabilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 4 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 3 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 4 | 
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 3 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Paleontolojinin bölümleri, Taksonomi, Fosil türleri ve adlama, Deniz ekosistemi, Fosil ve fosilleşme, Alemler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Filum Porifera, Sınıflama; Filum Archaeocyathida; Filum Stromatoporoidea | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Filum Cnidaria, Alt sınıf: Zoantharia (Mercanlar), paleoekoloji | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | Filum Bryozoa, sınıflama, ekoloji | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | Filum Brachiopoda, sınıflama, ekoloji ve paleoekoloji | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | Mollusca, Sınıf Bivalvia (LamellibranchiaPelecypoda),sınıflama | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | Filum Mollusca, Sınıf Gastropoda | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Nautiloidea; Alt sınıf Ammonoidea | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 10 | Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Ammonoidea; Alt sınıf Coleoidea | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 11 | Filum Echinodermata | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 12 | Sınıf Crinoidea, ekoloji | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | Arthropodlar, Filum Trilobita, sınıflama | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 14 | Filum Hemichordata | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | Sınıf Graptolithina | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||