Genel Bilgi
Kod | JZ446 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir mühendislik yapısının yer seçim kriterlerinin öğretilmesi, araştırma yöntemleri, mühendislik jeolojisi haritaları, heyelan araştırmaları, baraj jeolojisi, tünel jeolojisi.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı, İş sağlığı ve güvenliği Kanununun temel amaç ve ilkeleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, Risk kavramı, Risk değerlendirmesi, iş güvenliği, Konu ile ilgili kişisel koruyucu donanımlar.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Ders konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi. (Power Point sunusu olarak web sitesine yüklenmiştir).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma alanında kazandığı bilgi ile, İş güvenliği konusunda karşılaşabileceği sorunları önceden kestirebilme ve problemlere çözüm getirme becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Alanda çalışırken gelişebilecek iş kazaları ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Kişisel koruyucuları tanır |
ÖÇ04 | Risk değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ05 | Kişisel koruyucuları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1-İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 2-İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tehlike kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Risk kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Risk değerlendirmesi | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Risk Yönetimi | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kişisel koruyucular. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Risk Analiz Formu Kullanma | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Risk düzeyi veya risk skoru | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnek çalışma | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sertifikalar ve kurslar. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bakanlıkça yapılan sınavlar ve İş güvenliği uzmanlığı. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |