Genel Bilgi
Kod | JS402 |
Ad | Karbonatlı Kayaçlar Petrografisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter kayaçların dokusal ve petrografik özelliklerini tanıma, el örneklerinde ve ince kesitte bu kayaçları tanıma, kayaçlara ad verme ve sınıflandırma, sedimanter kayaçlarda polarize mikroskop altında petrografik incelemeler yapabilme ve el örneklerinden yararlanabilme yeteneğini kazanma.
Dersin İçeriği
Mağmatik ve metamorfik kayaların doku çeşitlerinin detaylı incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
sedimanter petrografi
Kaynaklar
ders notları (Kemal Gürbüz)
Notlar
ilgili diğer kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karbonatli kayaclari tanyabilir |
ÖÇ02 | Karbonatli kayaclarda petrografik tanimlama yapar |
ÖÇ03 | Karbonatli kayaclarda detayli analiz yapar |
ÖÇ04 | Folk ve Dunham a göre sadlama yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Karbonatli sedimanter kayaclara giris | Sedimanter petrografi tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2 Karbonatli kayaclara giris 2 | Sedimanter petrografi tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1 Karbonatli kayac bilesenleri 1 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 2 Karbonatli kayac bilesenleri 2 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1 Folk siniflamasi 1 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 2 Folk siniflamasi 2 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Folk siniflamasi uygulama | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sinav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 1 Dunham siniflamasi 1 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 2 Dunham siniflamasi 2 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dunham siniflamasi uygulama | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalsit-Dolomit ayrimi | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1 Kalsit-Dolomit ayrimi uygulama 1 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | 2 Kalsit-Dolomit ayrimi uygulama 2 | On calisma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final sinavi | Sınav öncesi Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |