Genel Bilgi
Kod | JS422 |
Ad | Zemin Islah Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Emre PINARCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Zayıf zeminlerin iyileştirilmesini, iyileştirme yöntemlerini ve iyileştirme kontrollerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Giriş, sıkıştırma yöntemleri, dolgu ve kompaksiyon, konsolidasyon, enjeksiyon, taş kolonlar, ısıl işlemler, katkı maddeleri ile iyileştirme, jeosentetikler ve iyileştirme kontrolleri
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde JZ 317 Zemin Mekaniği I dersini almış olmak
Kaynaklar
Çetin ve diğerleri, 2005. Jeoteknik Saha İncelemesi (Çeviri, Clayton et al, 1995)
Notlar
Holtz ve Kovacs, 1981. Geoteknik Mühendisliğe Giriş
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kompaksiyon ve farklı sıkıştırma teknikleri ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Konsolidasyon ile zemin iyileştirmesi yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Enjeksiyon, taş kolon ve ısıl işlemler ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Katkı maddeleri ile iyileştirme ve kontrol yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zemin tiplerinin ve ıslah yöntemlerinin tanıtılması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sıkıştırma teknikleri; vibro, dinamik, patlatma | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kompaksiyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zayıf zeminin kaldırılması ve geri dolgu | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konsolidasyonun hızlandırılması; ön yükleme, kum drenler, prefabrik düşey drenler | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enjeksiyon, taş kolonlar | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enjeksiyon, taş kolonlar (Devam) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katkı maddeleri ile stabilizasyon; mekanik stabilizasyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çimento stabilizasyonu, kireçle stabilizasyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitümlü stabilizasyon, uçucu kül stabilizasyonu | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eskimiş oto lastik talaşları ile stabilizasyon (Deney) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Derin karıştırma yöntemi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Jeosentetikler | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zemin iyileştirmesinin kontrolü; Laboratuvar, arazi ve jeofizik yöntemler | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |