Genel Bilgi
Kod | JS406 |
Ad | Hidrokarbon Aramalarında Paleontoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hidrokarbon verileri içerisindeki önemli fosil gruplarının dağılımı ve stratigrafik konumlarını ortaya koymak
Dersin İçeriği
Jeolojik zamanlar içerisinde hidrokarbon oluşumları ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrokarbonun önemi ve ortamsal özeliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Hidrokarbon içeren litolojiler hakkında yorum yapar |
ÖÇ03 | Tüm jeolojik üst sistem ve sistemlerdeki hidrokarbon oluşumları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Paleontolojinin hidrokarbon aramalarındaki öneminin öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Başlıca Hidrokarbon Unsurları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hidrokarbon tutan litolojik seriler, rezervuar ve kapanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Stratigrafik hidrokarbon kapanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evaporitik zonlarda yeralan mikrofosil grupları (Ostrakodlar) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Evaporitik zonlarda yeralan mikrofosil grupları (Bentik foraminifer ve mikro mollüskler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Stratigrafik kapanlarda yerleşen planktonik foraminiferler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Stratigrafik kapanlarda yerleşen planktonik foraminiferler ve zon fosilleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Studying for exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Stratigrafik kapanlarda yerleşen nannoplanktonlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Resifal karakterli kapanlarda bulunan hidrokarbonlar ve fosil içerikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mikrofosiller, stratigrafik menzilleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Resifal karakterli kapanlarda bulunan hidrokarbonlar ve fosil içerikleri (Kolonial organizmalar; krinoidler, bryozoa, alg, mercanlar ve stratigrafik menzilleri) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sapropel Oluşumları içerisinde yeralan lagüner gruplar, sınıfları ve çeşitleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tuz domları ve hidrokarbon içerikleri, fakir biotalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final Sınavı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |