Genel Bilgi
Kod | JS436 |
Ad | Heyelanlar ve Şev Stabilitesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TOLGA ÇAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramların öğretilmesi
Dersin İçeriği
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Heyelan El Kitabı, Heyelanları anlama kılavuzu USGS Circular 1325
Notlar
Zemin şevlerinin duraylılığı Çeviren Kamil Kayabalı Gazi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırabilir |
ÖÇ02 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde malzemelerin fiziksel ve mekanik parametreleri belirler |
ÖÇ03 | Şev stabilitesi yöntemlerini kullanır |
ÖÇ04 | Bilgisayar programları ile şev modelleme yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırılması. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Heyelanlar ve şev yenilmelerinin nedenleri. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (fiziksel özellikler). | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (mekanik özellikler). | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kaya ve zeminlerde yaygın olarak kullanılan yenilme kriterleri. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | Şev stabilitesi hesaplamalarında kullanılan yöntemler | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Sonsuz şevlerin stabilitesi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Limit denge yöntemleri ve isveç dilim yöntemi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bishop ve Genelleştirilmiş dilim yöntemi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Basit şev stabilitesi modellerinin elle çözümü | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Şev stabilitesi modellerinin bilgisayar programları ile çözümü | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Stabilite analizlerinde hassasiyet analizleri | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Dinamik yükler etkisi altında stabilite analizleri. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Şevlerin stabilizasyonu. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |