ILT226 Sosyal ve Kültürel Antropoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT226
Ad Sosyal ve Kültürel Antropoloji
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Yunus Emre ÇEKİCİ


Dersin Amacı

Antropoloji ve Kültürel Çalışmalar ile ilgili temel terimlerin kavranarak bunların iletişim çalışmaları ile bağlantılandırılması.

Dersin İçeriği

Sosyal ve Kültürel Antropoloji kuramlarının temeli, insanlık tarihi ve kurumlar incelenecek ve iletişim çalışmalarıyla bağlantılandırılacak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007

Notlar

Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antropolojinin temel kavramlarını ve ana konuları öğrenir.
ÖÇ02 Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar
ÖÇ03 Antropolojinin yöntemini kavrar.
ÖÇ04 Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar.
ÖÇ05 Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antropoji Bilimine Giriş Okuma:  Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Antropolojinin Alt Dalları Okuma:  Eski Toplum 1-2, Lewis Morgan, Çeviren: Ünsal Oskay, Payel Yayınları, 1994 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal Antropoloji Okuma: Tarihsel Kültürel Antropoloji, Christoph Wulf, Çeviren: Özgür Dünya Sarısoy, Dipnot Yayınları, Ankara, 2008.  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Kültürel Antropoloji Okuma :  Kültürel Antropoloji, Bunny Mcbride, Dana Walrath, Herald E. L. Prins, William A. Haviland, Çeviren; İnan Deniz, Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları / Antropoloji Dizisi, İstanbul, 2008  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Sosyal Antropoloji Çalışmaları Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Kültürel Antropoloji Çalışmaları Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Sosyal ve Kültürel Antropoloji ve İletişim Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
9 Sosyal Kültürel Antropoloji ve aile Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Kültürel Çalışmalar ve sanat Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Kültür ve İletişim Arasındaki İlişki Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Sosyal bir olgu olarak İletişim Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Folk kültür, popüler kültür ve kitle kültürü Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 medya ve kültür Okuma:  Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Genel Değerlendirme Antroploji kuramalar kuramcılar . Sibel Özbudun Dipnot Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS