AS421 Medya Planlaması

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS421
Ad Medya Planlaması
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN


Dersin Amacı

Bu ders siyasal iletişim, sağlık iletişimi, halkla ilişkiler kampanyalarında verilecek olan reklamlar için medya planlanmasının eleştirel düşünebilme yetisi doğrultusunda yapılabilmesi için gerekli kavram ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders medya planlamasında kullanılan, izleyici ratingleri, medya paylaşımı, ulaşma sayısı ve frekans ve ağırlıklı rating gibi temel matematiksel kavramlara ilişkin bilgileri içermektedir. Mesaj taşıyıcı olan gazeteler, dergiler, televiyon, radio, dış mekan ilanı,telefon ve internet gibi çeşitli mecraların güçlü ve zatıf yönleri ders kapsamında tartışılmaktadır. Derste aynı zamanda stratejik medya planlamasına ilişkin bileşenler, medya ilişkileri, reklam verme, medja stratejileri ve taktikleri hakkında temel bilgiler verilmektedir. Ders kapsamına güncel stratejik medya planlamalarının yapılmasını sağlayan bir yazılım kullanılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sissors, J. Z. & Baron, R. B. (2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?. Melisa Kesmez (Çev.), İstanbul: MediaCat.

Notlar

Konuyla İlgili Elektronik Kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya planlamasında kullanılan temel matematiksel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Medya planlamasında farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Medya planlamasında hedefe yönelik stratejiler ve taktikler geliştirir.
ÖÇ04 Hedef kitleye yönelik stratejiler oluşturabilir ve bütçe dahilinde optimum etki yaratacak planlama yapar.
ÖÇ05 Veri setlerini amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demografik, teknolojik ve ekonomik değişimler. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve bağlantıların planlanması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Medya ve hedef kitle büyüklüğünün tahmin edilmesi (HUT/PUT, Rating, paylaşım, GRP). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Medya seçimi ve hedef kitleye etkisinin tahmin edilmesi (ulaşma sayısı, frekans, CPM/CPP ve VPVH). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Medya Stratejisi: hedef kitlenin kavranması, bağlantıların planlanması ve rekabetin anlaşılması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Satış analizleri ve Coğrafyaya ilişkin stratejiler (BDI/CDI/MSI), Stratejilerin planlanması ve ölçülmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Mecralar arası karşılaştırmalar, farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Mecra satın alma: ön ödemelerin pazarlığı aşaması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Ulusal ve spot Pazar aktivitelerinin birleştirilmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Medya Planlaması: Hedefler, stratejiler, ve plan oluşturma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Verilerin amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanımı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Stratejik planlamada ücretli ve ücretsiz mecraların bir arada kullanımı ve bütçenin yapılandırılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje Hazırlama Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Çalışması Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS