AS438 Dijital Medya ve Kodlama

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS438
Ad Dijital Medya ve Kodlama
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SEVDA ÜNAL


Dersin Amacı

Kodlamaya giriş niteliğindedir. Kod aracılığıyla hikaye anlatmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kod yazmanın temel unsurlarını - özellikle Web kodunu - öğretmek ve çevrimiçi haber sunumunun temel unsurları olan temel teknolojilerin çoğunu tanıtmak.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları.

Notlar

Çevrimiçi kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 HTML, CSS ve JavaScript'i ve her birinin modern bir Web sayfası bağlamında ne yaptığını net bir şekilde anlama.
ÖÇ02 Temel teknolojilerin etkileşimini ve çağdaş haber dağıtımını nasıl mümkün kıldığını anlama.
ÖÇ03 Temel bir haber grafiği oluşturmanın ne işe yaradığını bilme.
ÖÇ04 Web yayıncılığını ve basit statik sayfaların internete nasıl gönderileceğini anlama.
ÖÇ05 Kullanıcı girişine cevap veren bir Web sayfası oluşturabilme.
ÖÇ06 Bağımsız olarak nasıl hata ayıklayıp koddaki sorunları çözeceğinizi öğrenme.
ÖÇ07 Teknik yardım için çevrimiçi kaynakları nasıl bulacağınızı bilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı ve giriş Giriş Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Python'ın kurulumu ve giriş Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Python değişkenler ve veri yapıları Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Python listeler Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Python temel operatörler Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Python veri yapıları Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Python şart yapıları Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders kaynaklarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Python döngüler Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Python fonksiyonlar Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Pythonla veri analizi I Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Pythonla veri analizi II Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Pythonla veri analizi III Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Pythonla veri analizi IV Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Final projesi için çalışma Ders kaynaklarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS