Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| ARKEOLOJİ (PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ) (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | ARY701 |
| Ad | Genel Arkeoloji I(Z) |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lisans düzeyinde öğrenilmiş olan bilgilerin bu safhada daha ayrıntılı çalışılması, araştırılması ve tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Önasya uygarlıklarının araştırılması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders materyali
Notlar
Renfrew,C.-Bahn, P 2017, Arkeoloji, Kuramlar, Yöntemler ve Uygulama, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Anadolu uygarlıklarını tanır. |
| ÖÇ02 | Anadolu uygarlıklarının gelişimi hakkında tartışır. |
| ÖÇ03 | Anadolu uygarlıkları ve çevre kültürleriyle ilişki kurar. |
| ÖÇ04 | Mezopotamya uygarlıklarının Anadolu ile ilişkilerini yorumlar. |
| ÖÇ05 | Anadolu'nun jeomorfolojisi ile kentlerin ilişkisini değerlendir. |
| ÖÇ06 | Anadolu kronolojisini bilir |
| ÖÇ07 | Plastik sanat eserlerini yorumlar |
| ÖÇ08 | Dönemler arası değişimi analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 2 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 4 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 4 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Neolitik çağ ile ilgili yeni oluşumlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 2 | Göbekli Tepe kültürü | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 3 | Anadolu'da Kalkolitik çağ | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 4 | Kalkolitik çağ yerleşimleri | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 5 | Erken Tunç Çağında Anadolu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 6 | Erken Tunç Çağında kentler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 7 | Değerlendirme | Soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 8 | Ara sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Anadolu'nun tarihi çağlara girişi | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 10 | Karum çağında Anadolu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Hitit devletinin kuruluşu ve gelişmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Hitit devletinin siyasi politikası | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 13 | Hititler devrinde Anadolu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 14 | Hititlerin yıkılışına neden olan faktörler | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | genel değerlendirme | soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 16 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||