DBYT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBYT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler.
ÖÇ02 Bilimsel veri tabanlarını kullanır.
ÖÇ03 İlgili konuda deneysel methodların belirler
ÖÇ04 Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir
ÖÇ05 Bilimsel sonuçları raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez konusu ile ilgili bilgi toplama İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Tez konusu ile ilgili kaynak taranması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tez konusu belirleme için bilgi alış verişi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Tez konusu belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Tezin amacının belirlenmesi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Deneysel çalışma için hazırlık İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Deneysel çalışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
13 Verileri analiz etme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Bulguları tartışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez raporu için ön hazırlık İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
16 Tez raporunu hazırlama İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
17 Tez raporu değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 24 72
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 612
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,48
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:24