BY730 Mikrobiyal Fizyoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY730
Ad Mikrobiyal Fizyoloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER


Dersin Amacı / Hedefi

Mikroorganizmalarda beslenme ve metabolik çeşitlikler kavratılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında prokaryotik organizmalardaki fizyolojik çeşitlilikler irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi Mitchael T. Madigan, John M. Martinko

Notlar

Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi Mitchael T. Madigan, John M. Martinko


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroorganizmaların kültür yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ02 Solunum ve biyosentez hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ03 Metabolik çeşitlilikler hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ04 Mikrobiyal üremenin kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Laboratuvar metodları geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenme Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 mikroorganizma kültürü Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Enerji ve enzimler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Oksidasyon redüksiyon Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 enerji açısından zengin bileşikler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Proton motive güç Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Solunmda karbon akışı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Biyosentez Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mikrobiyel üremenin ölçülmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çevresel etkenlerin mikrobiyel üremeye etkisi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kemolilotrofi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Anaerobik solunum Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fermentasyon Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Azot fiksasyonu Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 02:34