Genel Bilgi
Kod | TT322 |
Ad | Giysi Tasarımı 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moda trendlerini takip ederek sezona ve hedef kitleye uygun model analizleri ve ve belirlenen konulara yönelik alternatif modeller ile koleksiyon oluşturabilme. Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli doku, renk kombinasyonları gerçekleştirerek yaratıcı sunum paftaları ile Jüriye sunabilmektir.
Dersin İçeriği
Figür, model ve malzeme bilgilerini almış olan öğrencinin moda (trendlerine uygun) faktörüne bağlı ve belirlenen konulara yönelik Kadın giyim, Erkek giyim ve çocuk giyimine yönelik, özgün ve yaratıcı koleksiyon şeklinde giysiler tasarlamak. Oluşturduğu koleksiyonu form, çizgi, doku ve farklı renklendirme teknikleri ile ifade edebilmesi ve yapılan çalışmaların özenli paftalar halinde sunulması. Koleksiyon bilgisinin oluşması.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak bu dersi seçen öğrencinin Giysi Tasarımı-1 dersini almış ve başarılı olmuş olması beklenir.
Kaynaklar
Literatür yayınlarının Moda Tasarım Temelleri dizisi: Moda tasarımında Koleksiyon geliştirme, Moda Tasarımında Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Moda Tasarımında Moda çizimi, Moda Tasarımında Stil yaratmak. Hayalperest yayıneviMOda tasarımı çizim dersleri, Lourence King Publishing, Fashion Design, Sue Jenkyn Johns.
Notlar
İnternet kaynakları, web sayfaları, trend verileri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci tasarımları için doğru kumaşı seçmeyi bilir. |
ÖÇ02 | Trendleri araştırıp, takip etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırır, takip eder, kullanır ve yeni malzemeler geliştirir. |
ÖÇ04 | Tasarımlarını oluşturmada koleksiyon bilincini kavrar. |
ÖÇ05 | Koleksiyon oluşturma aşamasında Hikaye Panosu hazırlar |
ÖÇ06 | Koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çözümlemesini kavrar. |
ÖÇ07 | Koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çizimini yapmayı bilir. |
ÖÇ08 | Tasarımlarını oluşturuken marka bilincinin önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve Moda Tasarımının Temel kuralları ve malzeme özellikleri hakkında anlatım; Çalışılacak çeşitli teknikler üzerine araştırmalar ve malzeme özellikleri; Araştırmalar dahilinde malzeme ve kullanılacak tekniklerin incelenmesi. Ders süresince hazirlanacak tasarimlar için asagidaki konular hakkinda kisa açiklama. 1. Hedef kitle kavrami. 1.1. Yas Grubu 1.2. Gelir Düzeyi | Öğrenci, moda tasarımı ile ilgili ön araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Literatür ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog incelemeleri Sezon Trendlerine yönelik form, kesim, renk ve doku araştırması | Öğrenci, sezon trendleri araştırmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje konusu doğrultusunda ve yapılan açıklamalar altında, etkilenme noktaları, catwalk görüntüleri, teknik çizimler, renk kartelası ve tasarımlar üzerine, Konu aktarımı ve bilgilendirme. Malzeme araştırması.Malzemelerin bir araya getirilmesi, renk gruplarina ayrilmasi ve kumas tasarimina baslangiç. (tüm makine ve teçhisatlarin kullanilmasi, dikis teknikleri, boyama, süsleme vb. uygulamalarin gerçeklestirilmesi) | Öğrenci, sezon trendleri araştırmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Belirlenen hedef kitleye yönelik form, malzeme ve teknik özellikler çerçevesinde koleksiyon planlaması yapılarak eskiz ve tasarım çalışması ve seçilen çıkış noktasına uygun hikaye panosunun hazırlama. | Öğrenci, derse malzeme araştırmasını yapmış olarak hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Kadın giyim eskiz çalışmaları, değerlendirme. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Kadın giyim eskiz çalışmaları kritik ve onaylama. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Onaylanan Çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Erkek giyim eskiz çalışmaları, değerlendirme. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Erkek giyim eskiz çalışmaları, kritik ve onaylama. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Onaylanan Çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması 1- Ön değerlendirme | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Erkek giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çocuk giyim eskiz çalışmaları, değerlendirme, kritik ve onaylama. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Onaylanan Çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması 2 | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Çocuk giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |