Genel Bilgi
Kod | TMT716 |
Ad | Tekstil Desen Tarihi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, tekstil desenlerini tasarım, üretim boyutu içinde değerlendirilmesi, günümüz tasarım anlayışı ile ilişkilendirilip, yorumlanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders, tekstil yüzey süslemeciliğinde kültürlerarası etkileşimleri ele almaktadır. Ders, evrenselleşmiş olan tekstil desenlerinin en erken tarihleri, 19.yüzyıl sonu-20.yüzyıl başlarında sanatçıların tekstil ve desen yaklaşımları, eski-yeni firmalar, el sanatının yeniden canlanması ve tekstilin yeni çizgileri üzerinde durur. Literatür araştırması sonrası ulaşılan sonuçların bilimsel bir rapor haline getirilip, yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulması hedeflenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The Style Source Book,Judıth Miller, French Textiles, Mary Schoeser, Late 18.th and 19. th Century Textiles Sue Cerry
Notlar
Ders notları, Araştırma makaleleri, konu hakkında bildiriler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Desenlerin işlevsellikten dekoratif unsura dönüşmesinin analiz eder. |
ÖÇ02 | Desenli tekstillerin tekstil pazarına etkisini yorumlar. |
ÖÇ03 | Yeni buluşlarla tekstil desenlerini ilişkilendirir ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Günümüz endüstrisinin tekstil desenlerine etkisini değerlendirir, geçmişle arasındaki benzerlik ve farklılıklarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | En erken dönemden, 1550 lere kadar tekstiler, Koptik Tapestryler ve Mısır Hıristiyanlarının tekstilleri | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | İtalya(Norman ve Rönesans),İngiliz iğne işi geleneği, Ortaçağ yün ticareti | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
3 | Yeni Çağda tekstil ticareti, İngilterede yün, Fransada lüks kumaş üretimi | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Döşemelik kumaşlar, yataklar ve iç mekânlarla ilgili tekstillerin tasarımı | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Doğu ile ticaret ve teknik gelişmeler | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Endüstri Devrimiyle yenilikçi, yaratıcı buluşlar | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Baskı desenli pamuklular, baskıcılığın gelişimi, yeni makine teknikleri ve desene etkileri | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Arts and Crafts ın dünya görüşü, tekstilleri ve desenleri | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | 19.yüzyıl sonu-20.yüzyıl başlarında sanatçıların tekstil ve desen yaklaşımları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | 1851 Büyük Sergisinden 1925 Paris Uluslar arası Sergisine sanat, endüstri ve modernizm ilişkileri | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Bugünün endüstri dünyasında tasarımcının rolü | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Tekstil yüzey süslemeciliğinde kültürler arası etkileşimler | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Eski-yeni firmalar, el sanatının yeniden canlanması ve tekstilin yeni çizgileri | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma |
15 | Dönem içi ödevleri ve sunumları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |