Genel Bilgi
Kod | TMT707 |
Ad | Doku Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doku tasarımı dersinde, moda tasarımı süreçlerinde özgün uygulamaları destekleyecek alt yapı oluşturulması amaçlanır
Dersin İçeriği
Doğal ve yapay özellikte farklı madde ve görsellerin dokularının benzetim ve tasarım amaçlı deneysel çalışmalarını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Kaynak okuma
Kaynaklar
Yetmen Gozde(2016)'Moda Tasarımında Temel Tasarım Ogelerinin Onemi' idil,Cilt 5, Sayı 22, Volume 5, Issue 22
Notlar
öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doku tasarımı ile ilgili bilgileri açıklar |
ÖÇ02 | Dokuma işlemi ile farklı doku tasarımları yapar. |
ÖÇ03 | Kumaş ile farklı materyalleri bir araya getirerek doku tasarımları yapar |
ÖÇ04 | Yapılan doku tasarımını giysi tasarımı ile bütünleştirir. |
ÖÇ05 | Doku tasarımı yapım teknik ve yöntemlerini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dokuma türleri ile ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dokuma ve örgü kumaşların genel özellikleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doku tasarımı için konsept belirleme | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Belirlenen konsepte uygun doku tasarımı çalışmaları yapma-inceleme | araştıma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Belirlenen konsepte uygun doku tasarımı çalışmaları yapma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
6 | Doku tasarımları arasından seçim yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Seçilen doku tasarımına uygun giysi tasarımlarının yapılması ön izleme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seçilen doku tasarımına uygun giysi tasarımlarının yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Seçilen doku tasarımına uygun giysi tasarımlarının incelenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Giysi tasarımlarından seçilen modelin uygulanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Giysi tasarımlarından seçilen modelin uygulanmasına devam edilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Giysi tasarımlarından uygulanan modelin kontrolü | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Doku tasarımları ve giysi tasarımlarından oluşan portfolyo hazırlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Doku tasarımında hazırlanan portfolyo incelenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |