PÖÇ01 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. |
|
PÖÇ02 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. |
|
PÖÇ03 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. |
|
PÖÇ04 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. |
|
PÖÇ05 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
PÖÇ06 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. |
|
PÖÇ07 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. |
|
PÖÇ08 |
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
|
Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. |
|
PÖÇ09 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. |
|
PÖÇ10 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
|
PÖÇ11 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. |
|
PÖÇ12 |
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
|
Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. |
|
PÖÇ13 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. |
|
PÖÇ14 |
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. |
|
PÖÇ15 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. |
|
PÖÇ16 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. |
|
PÖÇ17 |
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
|
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. |
|
PÖÇ18 |
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. |
|
PÖÇ19 |
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
|
Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. |
|
PÖÇ20 |
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. |
|
PÖÇ21 |
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
|
Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
PÖÇ22 |
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
|
Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
PÖÇ23 |
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|