Genel Bilgi
Kod | LTP110 |
Ad | Elektronik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, elektronik ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel elektrik elemanları, doğru akım devreleri, devre teorisi, alternatif akımlar (AC), alternatif akım devrelerinin çözümlenmesi (RL RC RLC), yarıiletken fiziği ve atomun yapısı, yarı iletkenler, diyotlar ve uygulamaları, transistörler, eklemli ve iki kutuplu transistörler (BJT), alan etkili transistörler (JFET), işlemsel yükselteçler (OPAMs), sayısal elektronik, sayısal ölçmeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temel Elektrik Elektronik, Birsen Yayınevi,5.baskı, Doç.Dr.Hüseyin Demirel
Notlar
Elektronik Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik devreleri yapar |
ÖÇ02 | alternatif akım devrelerinin çözümler |
ÖÇ03 | yarıiletken hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | temel mantık devreleri yapar |
ÖÇ05 | Sayısal kodlar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrik elemanları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | doğru akım devreleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | devre teorisi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | alternatif akımlar (AC) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | alternatif akım devrelerinin çözümlenmesi (RL-RC-RLC) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | yarıiletken fiziği ve atomun yapısı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | yarı-iletkenler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | arasınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | diyotlar ve uygulamaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | transistörler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | eklemli ve iki kutuplu transistörler (BJT) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | alan etkili transistörler (JFET) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | işlemsel yükselteçler (OPAMs) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | sayısal elektronik | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | sayısal ölçmeler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |