Genel Bilgi
Kod | IBT106 |
Ad | Temel Elektrik ve Elektronik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAMER DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAMER DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, temel elektrik ve elektronik uygulamaları ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doğru Akım ve Gerilimi, Seri ve Paralel Devreler, Alternatif Akım Devreleri, Alternatif Akımda Ölçme, Yarı İletkenler, Transistörler, Lehimleme, Baskı Devre, SMD Elemanların Montajı
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Fenciler için temel Elektronik, Bilim Center; Temel Elektrik 1 Devre Teorisi Analizi Dalga Şekilleri Seçkin Yayıncılık
Notlar
Temel Elektrik-Elektronik Birsen Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik kavramlarını ve tanımlarını açıklar |
ÖÇ02 | Elektrik akımını, potansiyel farkını, pasif ve aktif devre elamanlarının temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Doğru akım devrelerini çözer. |
ÖÇ04 | Alternatif akım devrelerini çözer. |
ÖÇ05 | Geçici dalga analizlerin çözer. |
ÖÇ06 | Alternatif Akım Devrelerde Güç analizi yapar. |
ÖÇ07 | Karışık devrelerin analizini yapar. |
ÖÇ08 | İşlemsel yükselteçlerin çalışma prensiplerini açıklar ve toplama, türev ve integral alan devrelerle matematiksel işlemleri yapar. |
ÖÇ09 | Yarıiletkenlerin fiziksel yapısını ve elektronikteki önemini ve çalışma prensiplerini açıklar ve AC/DC doğrultucu devrelerini tasarlar ve analizini yapar. Gerilim düzenleyici elektronik devrelerin çözer. |
ÖÇ10 | Tek kutuplu eklem diyotların çalışma prensibini bilir ve analiz eder. Devre modeli tasarlar ve uygular. |
ÖÇ11 | Alan Etkili Transistörlarin (AET) çalışma prensibini açıklar, devre modeli tasarlar ve uygular. |
ÖÇ12 | Güç elektroniğini kavrar |
ÖÇ13 | Güç elektroniği devre analizi yapar. |
ÖÇ14 | Baskı devre tasarlar düzenler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Aletleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Doğru Akım ve Gerilim | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Dirençler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ohm Kanunu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Kirchhoff akım ve gerilim kanunu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
7 | Voltmetre ve Ampermetre Bağlantısı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yalıtım, Topraklama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kısa Devre | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
11 | Ölçü aletleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Breadboard kullanımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dijital ölçü aletlerinde ölçüm değerini en hassas değeri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kısa devre ve topraklama hatalarına dikkat etmek | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Alternatif Akım ve Gerilim, Bobin ve Kondansatör | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl sonu sınavi | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |