Genel Bilgi
Kod | MMB103 |
Ad | Mühendisler İçin Fizik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste birim sistemleri, hız, newton kanunları, iş ve kinetik enerji, momentum ve kronumu, akışkan özellikleri, sıcaklık ve ideal gaz, ısı akışı ve termodinamiğin 1. kanunu anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1 Serway
Notlar
H. Yerli Mühendisler İçin Fizik Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini açıklar |
ÖÇ02 | Birbirinden bağımsız eksenlere göre cisimlerin hareketini tanımlar |
ÖÇ03 | Açısal ve çizgisel kavramları ilişkilendirir |
ÖÇ04 | Denge kavramını açıklar |
ÖÇ05 | Bir boyutlu hareketi tanır |
ÖÇ06 | İki ve üç boyutlu hareketi analiz eder |
ÖÇ07 | Newton Kanunlarını gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir boyutlu hareket | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İki ve üç boyutlu hareket | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Newton Kanunları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Newton Kanunlarının uygulamaları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş ve kinetik enerji | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Momentum ve momentumun korunumu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Statik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akışkanların özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıcaklık | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ideal gazlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Isı akışı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Termodinamiğin birinci kanunu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |