MMB104 Bilgisayar Programlama

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MMB104
Ad Bilgisayar Programlama
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı temel programlama ve öğrencilerin programlama diliyle program yazabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Matlab programlama diline giriş, Matlab'de bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Örnek programlar anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilgisayar Programlama ve Fortran 77, H. Kemal Sezen, Mustafa Aytaç, Beta Yayınları

Notlar

Bilgisayar Programlama ve Fortran 77, H. Kemal Sezen, Mustafa Aytaç, Beta Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bilgisayar ortamındaki algoritmaların mantığını kavrar.
ÖÇ02 Bilgisayar programlama ve kaynak kodların analizini yapar
ÖÇ03 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlama
ÖÇ04 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dahilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlar
ÖÇ05 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasını destekler
ÖÇ06 Matlab kodlarındaki fonksiyonları analiz eder
ÖÇ07 Çok boyutlu dizileri oluşturur
ÖÇ08 Matematiksel problemlerin çözümünde kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matlab programlama diline giriş İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Matlab'te bir programı çalıştırma ve düzenleme. İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Yapılar. İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Tekrarlı yapılar ve diziler. İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Fonksiyonlar İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Koşul yapıları İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çok boyutlu diziler. İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Matlab alt programlar İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Matlab/Simulink anlatımı İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Matlab/Simulink ortamında Sistem Dizaynı İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek programlar. İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Matlabla donanım bağlantısı kurma İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Matlabda veri işleme İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2023 01:32