Genel Bilgi
Kod | MMB408 |
Ad | Bitirme Projesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye araştırma yapma, proje tasarlama ve sunum yapma becerisini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, tasarım yapıp ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanın belirleyeceği kitaplar.
Notlar
Öğretim elemanın belirleyeceği kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatüre taraması yapar. |
ÖÇ02 | Çalışma alanıyla ilgili proje tasarımı yapar |
ÖÇ03 | Sunum becerisi kavrar |
ÖÇ04 | Bir proje konusu belirlemek için ön çalışma yapar |
ÖÇ05 | Proje konusu hakkında literatür araştırması yapabilecektir |
ÖÇ06 | Bir problemin çözümü için kavramsal model geliştirebilmeyi kavrar |
ÖÇ07 | Geliştirilen kavramsal modeli bir çözüm uygulamasına dönüştürebilmeyi kavrar |
ÖÇ08 | Takım çalışması yapabilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanla ilgili araştırma konusunun belirlenmesi, haftalık gelişme toplantısı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Araştırma konusu ile ilgili güncel problemi ortaya koyma ve hipotez kurma ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama ve deney tasarımı yapma ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Araştırma problemi ve hipotezi ile ilgili güncel uluslararası makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama ve deney tasarımı ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje konusuyla ilgili deney tasarımı ve ilgili alanda deney yapma ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje konusunun alanıyla ilgili deney tasarımının bilgisayar ortamında analizi ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Deney sonuçlarının analizi ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje konusunun ilgili alanda deney sonuçlarının analizi ve yorumlanması ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Deney sonuçlarının bilgisayar ortamında elde edilen sonuçlarla değerlendirimesi ve yorumlama ve haftalık gelişme toplantıları | Literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araştırma konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında genel bir rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal ve uluslarararası alanda endüstriyel gelişmelere yönelik genel rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Araştırma konusu ile ilgili problemin ve hipotezin ilerleme ve kısıtlayıcı faktörleri hakkında ilgili güncel makalelerin araştırılması, deney sonuçlarının analizi ve rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Araştırma konusunun ve deneylerinin ortaya koyduğu avantajlar ve dezavantajlar hakkında genel rapor, bilimsel sunum ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Araştırma konusu ile ilgili genel bilimsel teknik rapor ve bilimsel sunum ve haftalık gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |