Genel Bilgi
Kod | BYA250 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ebru CANIKALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Murat DENİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, mesleki düzeyde ihtiyaç duyulan terimler, kelime kalıpları ve diyaloglar ile öğrencilere akademik İngilizce için temel oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler konuşma, dinleme, anlama,yazma, okuma, telefon cevaplama, telefonla arama yapma aranılan kişinin işyerinde bulunmaması aranılan kişinin müsait olmaması randevu alma, randevu verme, randevunun iptali, teyidi, ertelenmesi, otel reservasyonları, reservasyonun teyidi, reservasyonun iptali, ilgili yazışmalar, havayolu reservasyonları, reservasyonun teyidi, iptali. Yanlış numara çevirme,yanlış arama ile karşılaşma problemleri, yönetici için telefonla arama yapma, numaranın meşgul, yanlış, bozuk olması durumları, mesajlar, mesaj alma-verme, mesaj formu kullanımı, telefon ile ilgili örnek diyaloglar, haftalık iş çizelgeleri ve iş programları, seyahat programı konularını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ian, B. (2003). English for Work: Everyday Business Writing (General Professional English)/Ian Badger & Sue Pedley.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formel bir biçimde yabancı dilde telefon görüşmesi yapabilir. |
ÖÇ02 | Şirket ziyareti gerçekleştirirken temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilir. |
ÖÇ03 | Bir meslekle ilgili olarak işin niteliği, sorumluluğu, çalışma koşulları, mali şartları ve emeklilik gibi konularda temel kavramları yabancı dilde kavrar. |
ÖÇ04 | Müşteri ve şirket için yabancı dilde sunum yapmaya ilişkin temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ05 | Müşteri ve şirket için yabancı dilde toplantı düzenlemeye ilişkin temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ06 | Müşteri ve şirket ilişkilerinde sosyalleşme ve seyahate ilişkin temel kavramları yabancı dilde kavrar. |
ÖÇ07 | Müşterilerle ve şirketlerle mail aracılığıyla yabancı dilde yazışma yapabilme ve iletişim kurabilmeye ilişkin kavramsal ifadeleri temel düzeyde öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zaman ve protokol düzenlemeleri yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Telefon etme - Aramayı başlatma, Bilgileri kontrol etme, Arayandan beklemesini isteme, Arayandan mesaj bırakmasını isteme, Anladığınızdan emin olma, aramayı sonlandırma, Otomatik mesaj, Şirket Ziyareti | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
2 | Telefon etmek - Sesli mesaj, Mesaj bırakmak, Konuşamama, Arama sebebi, Arayanı duyamama, Aramayı bitirmek | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Şirket Ziyareti - Ofis yol tarifi, Kaybolma, Varış, Toplantı, Şirket Tanıtma | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
4 | Şirket Ziyareti – Şirket Tarihçesi, Ofis turu, Ticari faaliyetler, Pazarlar, Rekabet | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İş Bilgileri – Sorumluluklar, İşin Nitelikleri, Sıradan bir gün, Yeni bir randevunun tartışılması | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İş Bilgileri – Çalışma koşulları, Mali ödüller, İş faydaları, İşten çıkarma ve emeklilik | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Sunumlar - Sahneyi Hazırlamak, Devam Etmek, Sorularla Başa Çıkmak, Beklenmeyenle Başa Çıkmak, Özetlemek, Sona Ermek | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sunumlar - Bazı gerçekler ve rakamlar, Tahminler, Trendler | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Toplantılar – Toplantı ayarlama, Toplantıyı erteleme, Toplantı ayarlama, Toplantıyı e-postayla onaylama | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Toplantılar – Bir gündem üzerinde çalışmak, Bir toplantıya rapor vermek, Bir anlaşmaya varmak, Bir noktaya değinmek, Takip eden bir telefon görüşmesi, Eylem noktaları, Tutanakların e-postayla gönderilmesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Eğlenceli ve Sosyalleşme – Kahve mi çay mı?, Menüyü tercüme etmek, Yemek sipariş etmek Yaşadığınız yer, Sohbet başlatma, Ailevi konular, Kültürel tavsiyeler, Hassas konular | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Seyahat – Uçuş için check-in yapmak, Araba kiralamak, Trene binmek, Otel rezervasyonu yapmak, Otele yerleşmek, Check-in masasında, Uçuş gecikmesi, Sıkı bağlantı, Otel karışıklığı, Ödeme sorunu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | E-posta gönderme- İlk temas, Resmi bir mesaj, Gündelik meseleler, Gelecekteki bir toplantı, Daveti reddetmek, Teşekkür etmek, Davet, Daveti kabul etmek | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | E-posta – İyi dileklerin iletilmesi, Sorunlar, İyi haberler, Genel duyuru, Bilgi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |