Genel Bilgi
Kod | PZR151 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama ile ilgili poblemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği
Kümeler, Sayılar, Denklem ve Eşitsizlikler, Karmaşık Sayılar, Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türev, Olasılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) BALCI, M., 1999. Genel Matematik. Balcı Yayınları, Cilt I, Ankara, 418s. 2) BOZYOKUŞ, H, ÇELİK, B., ÇELİK N., EZENTAŞ, R., ÖZDEN H. 2012. Mesleki Matematik, Dora Yayınları, Bursa, 306s. 3) AKDENİZ, F., DÖNMEZ, D., TEMİZYÜREK, A., AYDIN, E., YÜKSEL, G., KARAKUŞ, Y.,. 2003. Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik. Çukurova Üniversitesi - Fen Edebiyat Fakültesi, Adana, 415s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri öğrenir ve uygular |
ÖÇ02 | Kümeler, sayılar, denklem ve eşitsizlik poblemlerinin nasıl çözümleneceğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Fonksiyonların ve karmaşık sayılar ile ilgili problemlerin nasıl çözümleneceğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Limit ve süreklilik ile ilgili problemlerin nasıl çözümleneceğini öğrenir. |
ÖÇ05 | Türev ve olasılık ile ilgili problemlerin nasıl çözümleneceğini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kümeler | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sayılar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sayılar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Denklem ve Eşitsizlikler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Denklem ve Eşitsizlikler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karmaşık Sayılar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karmaşık Sayılar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fonksiyonlar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fonksiyonlar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Limit ve Süreklilik-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Limit ve Süreklilik-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türev-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türev-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Olasılık | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |