Genel Bilgi
Kod | PZR160 |
Ad | Ofis Programları II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK EREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin hesap tablosu (MS Excel) programı hakkında bilgi edinmesi, formül ve grafik oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Hesap tablosu (MS Excel) programı ile tablolar düzenlemek, grafik çizmek, formül oluşturmak, hesaplamalar yapmak.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, İstanbul 2010.
Notlar
https://odtuzem.metu.edu.tr/tr/system/files/excel2010_baslangic.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Excell ofice programını mesleği ile ilgili konularda kullanabilir. |
ÖÇ02 | Excell office programı formüllerini kullanarak kendi alanıyla ilgili dokümanlar oluşturabilir. |
ÖÇ03 | Excell sayfalarını istediği gibi biçimlendirebilir. |
ÖÇ04 | Excell office programı ile tablolar oluşturup, biçimlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Excel Programını çalıştırma | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Menü ve araç çubuklarının kullanımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hücreleri biçimlendirme 1 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hücreleri biçimlendirme 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hücre, Satır, Sütun Özellikleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hücre, Satır, Sütun ve Sayfa Seçme, Taşıma, Kopyalama, Ekleme | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Formül veya fonksiyon kullanımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Verileri süzme ve veri tabanı kullanımı 1 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Verileri süzme ve veri tabanı kullanımı 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Grafik ekleme ve biçimlendirme | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Formül Uygulamaları ve Grafik ekleme | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Formül Uygulamaları Grafik ve Veri Tabanı Oluşturma | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Formül ve Fonksiyon Uygulamaları 1 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Formül ve Fonksiyon Uygulamaları 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |