Genel Bilgi
Kod | PZR259 |
Ad | Pazarlamada İletişim Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK EREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, iletişim, pazarlama iletişimi kavram ve süreçleri, pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi hakkında bilgi edinmeleri, pazarlama iletişimi etkinliklerini planlayarak mesaj ve medya stratejisi tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
1 Pazarlama iletişimine giriş 2 Pazarlama iletişimindeki gelişmeler 3 Bütünleşik pazarlama iletişimi 4 Ürün ve ürünün iletişim boyutu 5 Ambalaj ve ambalajın iletişim boyutu 6 Dağıtım ve pazarlama iletişimi 7 Fiyatın iletişim boyutu 8 İnternette pazarlama süreci 9 Pazarlama iletişimi planlama süreci 10 Hedef kitlenin seçimi 11 Mesaj ve medya stratejisinin belirlenmesi 12 Pazarlama iletişimi bütçesinin belirlenmesi 13 Pazarlama iletişimi etkinliklerinin örgütlenmesi 14 Pazarlama iletişimi ve etik
Dersin Ön Koşulu
....
Kaynaklar
Hatice Anıl Değermen Erenkol, Pazarlama İletişimi, İstanbul Üniversitesi AUZEF (Ders Notu). , ,
Notlar
Mert Uydacı, Pazarlamada İletişim Teknikleri, İstanbul 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama stratejisi geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Etkin iletişim ve ikna becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Mesaj ve medya stratejisi belirler. |
ÖÇ04 | Pazarlama iletişimi ve etik konusu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Pazarlama iletişimi etkinliklerini planlayarak, örgütleyebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimine giriş | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pazarlama iletişimindeki gelişmeler | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ürün ve ürünün iletişim boyutu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ambalaj ve ambalajın iletişim boyutu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dağıtım ve pazarlama iletişimi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Fiyatın iletişim boyutu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İnternette pazarlama süreci | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Pazarlama iletişimi planlama süreci | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Hedef kitlenin seçimi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Mesaj ve medya stratejisinin belirlenmesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Pazarlama iletişimi bütçesinin belirlenmesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Pazarlama iletişimi etkinliklerinin örgütlenmesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Pazarlama İletişimi ve Etik | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |