PZR259 Pazarlamada İletişim Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR259
Ad Pazarlamada İletişim Teknikleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SADIK EREN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SADIK EREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin, iletişim, pazarlama iletişimi kavram ve süreçleri, pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi hakkında bilgi edinmeleri, pazarlama iletişimi etkinliklerini planlayarak mesaj ve medya stratejisi tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1 Pazarlama iletişimine giriş 2 Pazarlama iletişimindeki gelişmeler 3 Bütünleşik pazarlama iletişimi 4 Ürün ve ürünün iletişim boyutu 5 Ambalaj ve ambalajın iletişim boyutu 6 Dağıtım ve pazarlama iletişimi 7 Fiyatın iletişim boyutu 8 İnternette pazarlama süreci 9 Pazarlama iletişimi planlama süreci 10 Hedef kitlenin seçimi 11 Mesaj ve medya stratejisinin belirlenmesi 12 Pazarlama iletişimi bütçesinin belirlenmesi 13 Pazarlama iletişimi etkinliklerinin örgütlenmesi 14 Pazarlama iletişimi ve etik

Dersin Ön Koşulu

....

Kaynaklar

Hatice Anıl Değermen Erenkol, Pazarlama İletişimi, İstanbul Üniversitesi AUZEF (Ders Notu). , ,

Notlar

Mert Uydacı, Pazarlamada İletişim Teknikleri, İstanbul 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama stratejisi geliştirebilir.
ÖÇ02 Etkin iletişim ve ikna becerisine sahip olur.
ÖÇ03 Mesaj ve medya stratejisi belirler.
ÖÇ04 Pazarlama iletişimi ve etik konusu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Pazarlama iletişimi etkinliklerini planlayarak, örgütleyebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama iletişimine giriş Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlama iletişimindeki gelişmeler Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ürün ve ürünün iletişim boyutu Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ambalaj ve ambalajın iletişim boyutu Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Dağıtım ve pazarlama iletişimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiyatın iletişim boyutu Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnternette pazarlama süreci Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Pazarlama iletişimi planlama süreci Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Hedef kitlenin seçimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Mesaj ve medya stratejisinin belirlenmesi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Pazarlama iletişimi bütçesinin belirlenmesi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Pazarlama iletişimi etkinliklerinin örgütlenmesi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Pazarlama İletişimi ve Etik Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2023 07:03