Genel Bilgi
Kod | TAM123 |
Ad | Mekanik Teknoloji-I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanik teknolojinin içeriği, Malzemeye şekil verme yöntemleri, Atelyelerde iş ve işçi organizasyonu, Atelyelerde kullanılan iş tezgahlarını tanıma, Atelyelerde alınacak emniyet kurallarını, Atelyelerde kullanılan temel ölçü, alet ve ekipmanlarının kullanımı, Basit el aletleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerini bilmek.
Dersin İçeriği
Mekanik teknolojinin içeriği, Malzemeye şekil verme yöntemleri, Atelyelerde iş ve işçi organizasyonu, Atelyelerde kullanılan iş tezgahlarını tanıma, Atelyelerde alınacak emniyet kurallarını, Atelyelerde kullanılan temel ölçü, alet ve ekipmanlarının kullanımı, Basit el aletleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerini bilmek.
Dersin Ön Koşulu
Atölyelerde iş ve işçi organizasyonu, Atölyelerde kullanılan iş tezgahlarını tanıma ve bu tezgahlarda çalışırken alınacak emniyet kurallarını bilmek. Basit el aletleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerini bilmek.
Kaynaklar
Geliş K., Kaynak Teknolojisi Ders Notları, https://abs.cu.edu.tr/Dokumanlar/2016/MK%20226/756768739_kaynak-teknolojisi_makine.pdf İMALAT İŞLEMLERİ I DERS NOTLARI, https://abs.cu.edu.tr/Dokumanlar/2016/MK%20103/951225882_imalat_islemleri_i_ders_notlari.pdf İmal usulleri Ders Notları, https://web.itu.edu.tr/gulmezt/IMAL%20USULLERI.html İmalat Yöntemleri, http://meslek.eba.gov.tr/upload/dk10/Imalat_Yontemleri_10_27.pdf
Notlar
http://meslek.eba.gov.tr/upload/dk10/Imalat_Yontemleri_10_27.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayarlanabilir ölçü ve kontrol aletlerinin bilgi ve beceri işlemlerini kavrayabilme ve ölçüm yapabilme. |
ÖÇ02 | Testere, eğe, raspa, klavuz, pafta gibi basit el aletleri ile ilgili temel bilgi ve beceri işlemlerini yapabilmer |
ÖÇ03 | Atölyelerde çalışırken alınması gerekli emniyet kurallarını almak, |
ÖÇ04 | Atelyelerde iş organizasyonu düzenler. |
ÖÇ05 | Yapılacak üretim kapasitesine göre atelyelerde kullanıcak iş tezgahlarının seçimini yapar. |
ÖÇ06 | Atelyede üretimi yapılacak iş parçası için en uygun alet ve makine seçimini yapar. |
ÖÇ07 | Ölçü aletleri Kullanımında Dikkat Edilecek Hususler ve Uygulamaları |
ÖÇ08 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma ( Testere ile kesme ve testereler) |
ÖÇ09 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma ( Keski ile kesme ve keskiler) |
ÖÇ10 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma (Eğeler ve Raspalar) |
ÖÇ11 | Klavuz ve pafta takımları, Klavuz ve pafta takımları ile vida çekimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji ve Mekanik teknolojinin konusu, Şekil Verme Yöntemleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Atelyede Planlama ve İş Tezgahları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atölyelerde iş organizasyonu (İdari ve Merkezi Sistem) | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Atelyelerde Üretim Yöntemleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Atelyelerde Çalışma Güvenliği | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atelyelerde Kullanılan Ölçü Aletleri ve Diğer Yardımcı Aletler | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ölçü aletleri Kullanımında Dikkat Edilecek Hususler ve Uygulamaları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Markalama ve Markalama Aygıtları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | El atleri ve Bağlama Araçları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma ( Testere ile kesme ve testereler) | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma ( Keski ile kesme ve keskiler) | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma (Eğeler ve Raspalar)-I | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kesme ve Kaba Talaş kaldırma (Eğeler ve Raspalar)-II | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Klavuz ve pafta takımları, Klavuz ve pafta takımları ile vida çekimi | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |