Genel Bilgi
Kod | TAM133 |
Ad | Tarım, Enerji ve Çevre |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında tarımsal üretimde kullanılan ve kullanılabilir enerji kaynakları (su, güneş, rüzgar, jeotermal, biyolojik ve fosil), bu kaynaklardan elde edilen enerjileri mekanik enerjiye dönüştüren makineler, ve çevre ilişkilerini, tarım alet ve makinelerinin yol açtığı çevre, su, toprak, hava ve gürültü kirlenmesi, alınması gereken önlemler, toprak verimliliğini koruyan ve devamlılığını sağlayan sürdürülebilir tarım sistemleri, tarımsal katı atıklar, arıtma sistemleri okutulacaktır.
Dersin İçeriği
Yenilenebilir enerji türleri, enerji kaynakları ve kullanım alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
MEGEP 2006 Ankara
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarıma dayalı üretim yapan sanayi kuruluşlarında enerji kaynaklarının kullanımını yönetir. |
ÖÇ02 | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. |
ÖÇ03 | Çevreye duyarlı, doğal kaynakları koruyucu sürdürülebilir üretim modellerini oluşturur. |
ÖÇ04 | Türkiye'nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını ve kullanımını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımda enerji ve doğal enerji kaynaklarının yeri. | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada ve Türkiyede yenilenebilir enerji kaynakları, yürütülen enerji politikaları. | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Ekoloji ve çevre bilgisi | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarımda kullanılan herbisit, pestisit ve gübrelerin çevresel etkileri | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarımsal üretimde sulama projelerin çevresel etkileri | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çevre kirliliği: Fiziksel kirlenme | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevre kirliliği: Kimyasal kirlenme, Biyolojik kirlenme. | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak kirliliği ve sonuçları | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Gürültü kirliliği | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tarımda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı:Güneş enerjisi | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tarımda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı:Rüzgar enerjisi | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Jeotermal enerji; Potansiyel; Kullanılabilirlik; Uygulama alanları | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci sunum | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Öğrenci sunumları | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |