Genel Bilgi
Kod | TAM160 |
Ad | Mekanik Teknoloji II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel alanda kullanılan talaşlı ve talaşsız imalat işlemlerini tanıyabilme, temel özellikleri kavrayabilme, bilgi ve beceri işlemlerini uyguluyabilme yeteneğini kazandırmak
Dersin İçeriği
Endüstriyel alanda kullanılan talaşlı ve talaşsız imalat işlemlerini tanıyabilme, temel özellikleri kavrayabilme, bilgi ve beceri işlemlerini uyguluyabilme yeteneğini kazandırmak
Dersin Ön Koşulu
Endüstriyel alanda kullanılan talaşlı ve talaşsız imalat işlemlerin temel özelliklerini bilmek
Kaynaklar
İmalat Yöntemleri, http://meslek.eba.gov.tr/upload/dk10/Imalat_Yontemleri_10_27.pdf Dağtekin M., Talaşlı İmalat Yöntemleri, file:///D:/Users/lenovo/Downloads/7)%20Tala%C5%9Fl%C4%B1%20%C4%B0malat-tornalama.pdf Talaşlı İmalat Operasyonları ve Takım Tezgahları, https://web.itu.edu.tr/gulmezt/IMAL%20USULLERI/ch22-Talasli%20Imalat%20Yontemleri.pdf
Notlar
İmalat Yöntemleri, http://meslek.eba.gov.tr/upload/dk10/Imalat_Yontemleri_10_27.pdf Dağtekin M., Talaşlı İmalat Yöntemleri, file:///D:/Users/lenovo/Downloads/7)%20Tala%C5%9Fl%C4%B1%20%C4%B0malat-tornalama.pdf Talaşlı İmalat Operasyonları ve Takım Tezgahları, https://web.itu.edu.tr/gulmezt/IMAL%20USULLERI/ch22-Talasli%20Imalat%20Yontemleri.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Talaşlı imalat takım tezgahlarından Torna, Freze, Planya, Vargel, Matkap tezgahlarında yapılacak işlere göre uygun kesici alet seçimini ve kesme hızını belirleyebilme. |
ÖÇ02 | Birleştirilecek malzemelerde uygun kaynak seçimini belirleyebilme. |
ÖÇ03 | İş tezgahlarında kullanılan kesici aletleri bileyebilme. |
ÖÇ04 | Yapılacak işlere göre en uygun tezgah seçimini yapabilme. |
ÖÇ05 | Sökülemez birleştirme işlemlerini kavrayabilme, elektrik ark kaynaklı birleştirme işlemlerini yapabilme |
ÖÇ06 | Talaşlı imalat takım tezgahlarından universal torna, freze, Vargel,Taşlama ve matkap tezgahlarında temel bilgi ve beceri işlemlerini yapabilme |
ÖÇ07 | Taşlama tezgahlarının temel bilgi beceri işlemlerini kavrayabilme. Serbest elle kesici alet bilemeyi pekiştirebilme |
ÖÇ08 | Oksi gaz kaynak ünitelerinde temel kaynaklı birleştirmeler yapabilme |
ÖÇ09 | Freze Kalemleri ve Frezeleme İşlemleri |
ÖÇ10 | Zımpara Taşlarında Kesici Aletlerin Bilenmesi |
ÖÇ11 | Kaynak (Oksi-Asetilen Kaynağı, Elektrik Ark Kaynağı) |
ÖÇ12 | Kaynak(Ocak kaynağı ve Elektrik Direnç Kaynağı |
ÖÇ13 | Lehimleme (Sert ve Yumuşak Lehimleme) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matkap Tezgahları, Matkap Tezgahlarında Yapılan İşler ve Matkaplar | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vargel ve Planya Tezgahları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Torna Tezgahının Tanımı,Çeşitleri ve Elemanların Görevleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kesici Takım Malzemeleri ve Torna Kalemleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tornalama İşlemleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atölye uygulamaları-I | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Freze Tezgahının Tanımı,çeşitleri ve Elemanların Görevleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Freze Kalemleri ve Frezeleme İşlemleri | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Zımpara Taşlarında Kesici Aletlerin Bilenmesi | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaynak (Oksi-Asetilen Kaynağı, Elektrik Ark Kaynağı) | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaynak(Ocak kaynağı ve Elektrik Direnç Kaynağı | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Lehimleme (Sert ve Yumuşak Lehimleme) | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Taşlama ve Taşlama Tezgahları | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Atölye uygulamaları-II | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |