Genel Bilgi
Kod | TAM232 |
Ad | Sera Mekanizasyonu |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seracılığın tanımı ve önemi, sera sistemleri ve planlaması, sera yapım tekniği, seraların havalandırılması, ısıtılması ve gölgeleme sistemleri, sera içi mekanizasyon uygulamaları, sera sulama sistemleri.
Dersin İçeriği
Örtüaltı yetiştiriciliğinde teknik donanımı, Seralarda ortam kontrolü ve özellikleri, Isıtma ve havalandırma sistemleri, Sera ortam koşullarının planlanmasını ve ekonomisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örtüaltı Yetiştiriciliği, Tarımsal Araştırma Enstitüsü Yayını
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevreye duyarlı, doğal kaynakları koruyucu sürdürülebilir üretim modellerini oluşturur. |
ÖÇ02 | İlgili yasal düzenlemeleri izleyerek, üretimin mevzuatlara uygun bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. |
ÖÇ03 | Tarım makineleri imalat yöntemlerini bilir, malzemeleri tanır. |
ÖÇ04 | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anlatım | Power point sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Dünyada ve Türkiye'de seracılığın gelişimi | Sayfa: 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Seraların kurulması ve etkili çevre koşulları. | Sayfa: 6 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Sera yapı elemanları | Sayfa: 16 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Sera yapımında kullanılan malzemeler | Sayfa:20 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Seraların sınıflandırılması | Sayfa:31 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Boyutlandırma | Sayfa:41 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sera toprağı hazırlanması | Sayfa:46 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kışın seralarda çevre koşullarının hazırlanması | Sayfa:139 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Seraların boyutlandırılması. | Sayfa:41 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Seralarda kullanılan ısıtma yöntemleri | Sayfa:140 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Avantaj ve dezavantajları | Sayfa: 162 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Seralarda yetiştiricilik | Sayfa:162 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sunumlar ve değerlendirilmesi | Power point sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |