Genel Bilgi
Kod | TMT702 |
Ad | Tekstil Tasarımında Moda ve Endüstri İlişkileri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
1960'lar ve sonrası moda akımları ve değişim parametreleri üzerine tartışabilmek, Tekstil Tasarımında Moda ve Endüstri üzerine neden-sonuç ilişkisi kurabilmek ve alan hakkında yorum yapabilmektir.
Dersin İçeriği
1960'lar itibari ile moda akımları ve etkileyen faktörlerin incelenerek nedenleri ile ortaya konulması ve tekstil tasarımındaki etkilerini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Tekstil Tasarımı alanında Moda ve Endüstri İlişkileri I dersini almak, konular arasında neden-sonuç ilişkisi kurulması açısından faydalıdır.
Kaynaklar
HELD, Shirley E., Weaving A Handbook Of The Fiber Arts, Rinehart And Winston, USA,1999. Marnie Fogg, Modanın Tüm Öyküsü,Hayalperest yayınevi, 2014 Gertrud Lehnert, Fashion an illustrated historical overview, Barron's, 1998 Susannah Handley, Nylon, A history of fashion Revolution, The John Hopkins University Press, 1999 The Kyoto Costume Institute Fashion : From the 18th to the 20th Century, Editor: Tamami Suoh, Taschen, 2004 Issey Miyake Making Things, Scalo, Paris, 1998. The Illustrated History of Textiles, Editor: Madeleine Ginsburg, Studio Editions,1993
Notlar
Alan hakkındaki makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenci 1950'ler itibari ile moda akımları hakkında bilgi sahibi olur, değişim parametrelerini inceleyebilir. |
ÖÇ02 | 20.yüzyıl modasında 10 yıllık süreçler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bir dönem modasına uygun tasarım yapar |
ÖÇ04 | Retro kavramını anlar |
ÖÇ05 | Moda hakkında tarihsel bir vizyon kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, kumaş tasarımı hakkında genel bilgiler verilmesi. Araştırma konularının ve tasarım temaların belirlenmesidir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1950'ler, new look | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1960'lar, uzay çağı modası ve yeni malzemeler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilgi çağı ve post modernizm kavramları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İletişimin ve etkileşimlerin kumaş tasarımına etkileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Japon tasarımcılar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Disco çağı, 1980'ler, couture’ün yeniden canlanması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sokak modası | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1990lar, grunge | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Spor giyim ve moda | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ödev sunumları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ödev sunumları 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ödev sunumları 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ödev sunumları 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |