BB0056 Sebzecilikte Aşılama

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0056
Ad Sebzecilikte Aşılama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKNUR SOLMAZ


Dersin Amacı

Sebzelerde aşılamanın bitki özellikleri ve meyve kalitesi üzerine etkilerini, sebzelerde kullanılan aşı teknikleri nelerdir, aşılamanın hangi sebzelerde yaygın olarak kullanıldığı konusunda bilgilendirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Sebzelerde aşılamanın tarihçesi ve bugünü, dünyada ve Türkiye'de aşılı sebze fidesi kullanımı ve ekonomik önemi, sebzelerde aşılı fide kullanımının nedenleri, avantajları ve dezavantajları, sebzelerde kullanılan aşılama yöntemleri ve fide üretim teknikleri, aşılı sebze üretiminde kullanılan anaçlar ve özellikleri, aşılı sebze yetiştirme teknikleri, sebzelerde aşılamanın bitki özellikleri ve meyve kalitesi üzerine etkileri, sebzelerde aşılı fidenin yaygın olarak kullanıldığı karpuz, domates, patlıcan, biber ve kavunda yapılan bilimsel çalışmaların irdelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Hazırlanan ders notları

Notlar

Sebzelerde aşılama ile ilgili makaleler, derlemeler ve kitap bölümleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sebzelerde hazır fide ve aşılı fide kullanım nedenlerini öğrenebilme becerisine sahip olur.
ÖÇ02 Sebzelerde hazır fide ve aşılı fide elde etme yöntemlerini ve temel ilkelerini öğrenebilme bilgisi edinir.
ÖÇ03 Aşılı fide üretiminde kullanılan yeni teknolojiler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Kaliteli fide elde edilmesinde teorik bilgiyi pratiğe aktarabilme bilgisini edinir.
ÖÇ05 Sebzelerde aşılamanın amaçlarını, avantajlarını ve devavantajlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aşı nedir? Aşılı fide nedir? Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Aşılamanın tarihçesi, dünyada ve türkiye'de ki önemi Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aşılı fide üretiminde kullanılan anaçlar Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aşılı fide üretim yöntemleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Aşılamada dikkat edilecek hususlar Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aşı sonrası bakım işlemleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Aşı makinaları, aşı robotları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Aşılı fide üretiminde gübreleme, besin elementi eksiklik ve fazlalıkları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aşılı fide üretiminde görülen hastalık ve zararlılar Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aşılamanın meyve kalitesi üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Aşılı fidenin avantajları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aşılı fidenin dezavatajları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kavun, karpuz ve hıyarda aşılama Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Domates ve patlıcanda aşılama Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Aşılı fide üretiminde ve fide sektöründe karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS