Genel Bilgi
Kod | BB0042 |
Ad | Subtropik Meyve Türlerinde Abiyotik Stres II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Subtropik meyvelerde yaygın kullanılan anaçlar ve bu anaçların tuz, demir, sel ve kuraklık stresine karşı tepkilerinin incelenmesi ile bu stres faktörlerinin fidancılık, meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri
Dersin İçeriği
Stres faktörlerinin subtropik meyve yetiştiriciliği üzerine etkilerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Araştırma makaleleri
Notlar
diğer kaynkalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Subtropik meyve yetiştiriciliği ve anaçlarını açıklar |
ÖÇ02 | Subtropik meyvelerde demir stresini açıklar |
ÖÇ03 | Subtropik meyvelerde tuz stresini açıklar |
ÖÇ04 | Subtropik meyvelerde kuraklık stresini açıklar |
ÖÇ05 | Subtropik meyvelerde yüksek sıcaklık stresini açıklar |
ÖÇ06 | Subtropik meyvelerde düşük sıcaklık stresini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | subtropik meyve yetiştiriciliği | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | subtropik meyve yetiştiriciliği hakkında genel bilgiler | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | subtropik meyvelerde demir stresinin ve anaçların rolü | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | subtropik meyvelerde demir alım mekanizması | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | subtropik meyvelerde tuz stresinin tanımı ve verdiği zararlar | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Tuz stresinin anaç ve fotosentez etkinliği üzerine etkileri | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Ara sınav | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım |
8 | her öğrencinin farklı bir meyve türünde demir ve tuz makalesi bulması ve makale tartışması | ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | kuraklık stresi tanımı ve subtropik meyvelerde kuraklık stresinin önemi | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | kuraklık stresi, anaç ve fotosentez ve verimlilik ilişkileri | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | yüksek sıcaklık stresi tanımı ve subtropik meyvelerin yüksek sıcaklığa karşı gösterdikleri tepkiler | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | yüksek sıcaklık, fotosentez ve verimlilik ilişkileri | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | düşük sıcaklık tanımı ve subtropik meyvelerde düşük sıcaklık stresinin önemi ve anaç etkisi | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | düşük sıcaklık, fotosentez ve verimlilik ilişkileri | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | küresel ısınma ve bitki ilişkileri | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | yıl sonu sınavı | ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final | ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |