IST128 Bireysel İklimlendirme Sistemleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IST128
Ad Bireysel İklimlendirme Sistemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilere, bireysel klima sistemlerinin seçimi ve montajını yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Psikrometrik diyagram ve temel psikrometrik işlemler,Yaz ve Kış klimasının psikrometrik diyagramda gösterilmesi,Mahallin ısıtma ve soğutma yükü hesabı,Bireysel klima cihazları ve secimi,Kablo kesiti ve sigorta secimi,Pencere tipi klimalar,Split tip klima cihazları,kanallı split tip klima cihazları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Bireysel İklimlendirme Sistemleri, Ders Notu, Erdoğan Şimşek. 2- Klima Tesisatı, MMO Yayın No. 296, 2001.

Notlar

1- Klima Tesisatı, Isısan Yayınları, 1997, 2- Şimşek, E., Y. Polat ve M. Bilgili, İklimlendirme Esasları, Ç.Ü. Adana MYO Yayınları, Yayın No: 62, Adana, 2004 .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikrometrik diyagramı kullanır.
ÖÇ02 İklimlendirme sistemlerinde ısı yükü hesaplar.
ÖÇ03 Klima cihazlarının seçimini yapar.
ÖÇ04 Split klima cihazının montajını yapar.
ÖÇ05 Kanallı split klima cihazının montajını yapar.
ÖÇ06 Periyodik bakımı ve gerekçelerini açıklar.
ÖÇ07 Genel klima arızalarını ve teşhislerini belirler.
ÖÇ08 Seçim kriterleri ve mukayese tablolarını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İklimlendirmeyi tanımlayıp,önemini,iklimlendirmenin temel unsurlarını ve konfor bölgesini açıklama İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Yaş termometre,kuru termometre,bağıl nem,özgül nem,özgül hacim,entalpi hakkında bilgi verme,psikometrik diyagram hakkında bilgi verip uygulamalar yapma. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Psikometrik diyagram yarımıyla örnek problem çözümlerini pekiştirme. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
4 Çevresel konfor,ısıl çevre,nem ve sıcaklığa bağlı konfor bölgesi tanımlamalarını açıklama. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 İç hava kalitesini açıklayıp,iç hava kaynaklı hastalıklar hakkında örnekler verme. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Isı transfer yöntemlerini açıklama. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kondüksiyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Konveksiyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Radyasyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Yerel iklimlendirme sisem,cihazlarını tanıtma. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Çatı,konsol ve split klimayı tanıtma. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Split klima elemanlarını ayrıntılı şekilde tanıtma İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Split klimanın soğutma sistemi hakkında bilgi verme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Split klimanın soğutma ve ısıtması hakkında bilgi verme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.03.2024 11:46