Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi | |
| Kod | IST138 | 
| Ad | Malzeme | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 2 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. Dr. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Malzeme seçimi ve muayenesini yapabilme yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Malzemeleri sınıflandırılması,malzemelerin atomik ve kristal yapısı, kristalleşme mekanizması, alaşımların sınıflandırılması, faz diyagramları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Onaran K. , Malzeme Bilimi, Genişletilmiş 4.baskı, Bilim Teknik Yayınevi, 1993, İstanbul. 2-Malzeme Bilgisi Temel Ders Kitabı ,Milli Eğitim Bakanlığı, 2000.
Notlar
1-Savaşkan T., Malzeme Bilimi ve Malzeme Muayenesi, Papatya Bilim Yayınevi,11. Baskı, Nisan 2021. 2-Callister W.D. , Rethwisch D. D. , Malzeme Bilimi ve Mühendisliği , Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Malzemelerin kullanım yerlerine göre seçim yapar. | 
| ÖÇ02 | Birim kafes sistemine göre malzemelerin davranışını açıklar. | 
| ÖÇ03 | Malzemelerin özellikleri üzerinde kristal kusurların etkisini açıklar. | 
| ÖÇ04 | Saf metal ve alaşımların soğuma eğrilerini açıklar. | 
| ÖÇ05 | Malzemeyi oluşturan fazların hangi koşullarda oluşabileceğini ve dönüşüme uğrayabileceğini tartışır. | 
| ÖÇ06 | Malzeme muayene yöntemlerini bilir. | 
| ÖÇ07 | Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklar. | 
| ÖÇ08 | Kullanılacak yere uygun malzemenin seçiminde kullanılacak faktörleri yorumlar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 1 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | 
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 3 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | 4 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 5 | 
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik alanda kullanılan malzemeler(Metalik malzemeler,Seramik malzemeler,Polimer malzemeler,Kompozit malzemeler) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 2 | Atomik yapı ile ilgili temel kavramlar,Atomlar ve moleküller arası bağlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Birim kafes çeşitleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Katılaşma ve ergime ile ilgili temel kavramlar,Saf ve alaşım halindeki metallerin katılaşma ve soğuma eğrileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | 
| 5 | Katılaşma esnasında dendirt ve tane oluşumu | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 6 | Kristal kusurlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 7 | Saf metal, ara faz veya bileşik, katı çözelti | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Alaşımlı çeliklerin standart gösterimleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama | 
| 10 | Sıvı durumda birbiri içerisinde her oranda çözünen alaşımlar, sıvı durumda birbiri içerisinde kısmen çözünen alaşımlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 11 | Sıvı ve katı durumda birbiri içerisinde hiç çözünmeyen alaşımlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 12 | Görsel muayene yöntemi, penetrant sıvı ile muayene yöntemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar | 
| 13 | Ultrasonik muayene yöntemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 14 | X ışını ile muayene yöntemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 15 | Manyetik muayene yöntemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||