Genel Bilgi
Kod | BDT250 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; bilgisayar destekli iki ve üç boyutlu iklimlendirme sistem çizimleri ve tasarımları yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çizim programı aracılığı ile tasarım yapabilme, alan teknik çizimlerini yapabilme, taslak çizim gerçekleştirebilme, mimari çizim, proje çizimi gerçekleştirebilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Hüseyin Bulgurcu, Soğutma ve İklimlendirme Meslek Resmi, M.E.B., 2001. 2-Hüseyin Bulgurcu,: Klima Tesisatı - MMO Yayınları / 663, Makina Mühendisleri, 2016.
Notlar
1- Yamankaradeniz, R. Horuz, İ., Kaynaklı, Ö., Çoşkun, S., İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, 2021. 2- Bilgili, M., Şimşek E., Polat Y., Dinçer R. , Yaşar. A. , Meslek Resmi, Ç.Ü. Adana MYO Yayınları, Yayın No: 63, Adana (2009).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İki boyutlu çizim programı komutlarını kullanır. |
ÖÇ02 | Çizm programı aracılığı ile taslak çizim yapar. |
ÖÇ03 | İki ve üç boyutlu çizim uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | Soğutma/iklimlendirme devre şemalarını çizer. |
ÖÇ05 | Soğutma/iklimlendirme elektrik devre şemalarını çizer. |
ÖÇ06 | Program ortamında iklimlendirme soğutma ve ısıtma ile ilgili devreleri çizer. |
ÖÇ07 | Program ortamında mimari çizimler yapar. |
ÖÇ08 | Program ortamında doğalgaz tesisatı çizimleri yapar. |
ÖÇ09 | Program ortamında klima tesisatı çizimleri yapar. |
ÖÇ10 | Program ortamında güneş enerjisi sistemleri ile ilgili çizimler yapar. |
ÖÇ11 | Program ortamında yenilenebilir enerji sistemleri ile ilgili çizimler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın çizim başlangıç ayarları, Çizim komutlarını/koordinatlarını girme, Ekran düzenleme ve çizim yardımcı komutlarıyla BDÇ yazılımını çalıştırma seçeneklerini seçme | AUTOCAD Programını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Çizim komutlarını/koordinatlarını girme, Ekran düzenleme ve çizim yardımcı komutlarıyla BDÇ yazılımını çalıştırma seçeneklerini seçme | AUTOCAD Programını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Perspektif çizim | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Perspektif çizim uygulamaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Soğutma devre şemaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | İklimlendirme devre şemaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Soğutma/iklimlendirme devre şemaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Elektrik devre şema uygulaması | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Soğutma/iklimlendirme elektrik devre şema uygulaması | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
11 | Soğutma/iklimlendirme klima tesisatı şemaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Soğutma/iklimlendirme klima tesisatı uygulaması | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Soğutma/iklimlendirme doğalgaz tesisatı çizimi | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Soğutma/iklimlendirme güneş enerjisi şemaları | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Soğutma/iklimlendirme yenilenebilir enerji şemaları çizimi | AUTOCAD Programı kullanabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |