IMP431 Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği 1

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMP431
Ad Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği 1
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN


Dersin Amacı

İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencilerine temel mekaniği bilgilerini kullanarak problem çözme becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Eşdeğer deprem yükü yöntemi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notu

Notlar

TBDY-2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma
ÖÇ02 inşaat mühendisliği problem çözme becerisi
ÖÇ03 bitirme tezi hazırlama, sunma
ÖÇ04 yapı analiz programı öğrenme kullanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tanışma bu hafta hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 yapı analizi programı öğrenme birinci hafta hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 kaldığı yerden yapı analizi programı öğrenme ikinci hafta konularının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 kolon için yapı analizi programı öğrenme 4. hafta konularına hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 kiriş için yapı analizi programı öğrenmeye devam edilmesi dördüncü hafta konularının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 örnek olarak çözülecek konut türü bina seçimi bu hafta hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 perde elemanının yapı taşıyıcı sistemindeki yerinin belirlenmesi ve yapı analizi programı kullanılarak yapının çözülmesi sınava hazırlık için soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ilk yedi haftada öğrenilen bilgilerin anlaşılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 kolon elemanının yapı taşıyıcı sistemindeki yerinin belirlenmesi ve yapı analizi programı kullanılarak yapının çözülmesi sınav değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 kiriş elemanının yapı taşıyıcı sistemindeki yerinin belirlenmesi ve yapı analizi programı kullanılarak yapının çözülmesi sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 döşeme elemanının yapı taşıyıcı sistemindeki yerinin belirlenmesi ve yapı analizi programı kullanılarak yapının çözülmesi sunum değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 elde edilen sonuçların sunumu için tez hazırlanması gelecek hafta planlaması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 hazırlık yapılarak elde edilen sonuçların sunumu 12. hafta konuları tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 son haftada elde edilen sonuçların sunumu için tez hazırlanması 13. hafta konuları incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 sözlü sunum sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem bilgileri tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav sonuçları inceleme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS