YLTES702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTES702
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sunumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 literatür taramasını öğrenme
ÖÇ05 iletişim becerileri kazanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi 1 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 2 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 3 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 4 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 5 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Seminer sunumu hazırlığı İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Seminer sunumu hazırlığı 2 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer sunumu hazırlığı 1 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seminer sunumu hazırlığı 3 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Seminer sunumu hazırlığı 4 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer sunumu hazırlığı 5 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer sunumu hazırlığı 6 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer sunumu hazırlığı 7 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Seminer sunumu hazırlığı 8 İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Seminer sunumu İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:38