Genel Bilgi
Kod | TE018 |
Ad | Tarım Sektöründe Örgütlenme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MÜGE DAVRAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, tarımda önemli bir yere sahip olan tarımsal örgütlenme ile ilgili gerekli bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında örgütlenme ile ilgili temel kavramlar, örgütlenmede tarihsel süreç, örgütlenme tür ve modelleri, Türkiye de tarım sektöründe mevcut örgütlenme yapısı; Türkiye de örgütlenmenin önündeki toplumsal, kültürel ve ekonomik engeller; dünyada ve Avrupa Birliğindeki örgütlenme modelleri; tarımsal örgütlemede kooperatiflerin ve yeni nesil kooperatifler yeri; kadın kooperatifleri ve tarımsal kuruluşlar ele alınacak ve Türkiye den başarılı örgütlenme modelleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Ders notu ve önerilen kaynaklar.
Notlar
YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütlenme ve tarımsal örgütlenme ile ilgili kavramları tanımlayabilme, tartışabilme. |
ÖÇ02 | Tarımsal örgütlenme üzerinde etkili sosyo ekonomik faktörleri tartışabilme, analiz edebilme. |
ÖÇ03 | Tarımsal ve kırsal örgütlenmenin önemini kırsal kalkınma ve kırsal alan üzerinden tartışabilme. |
ÖÇ04 | Kırsal örgütlenme modellerini ve farklılıklarını tartışabilme. |
ÖÇ05 | Dünya ve Türkiye'de mevcut örgütleme modellerini, kırsal alan ve tarıma etkilerini tartışabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütlenme ile İlgili Temel Kavramlar ve Tarımsal Örgütlenme | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tarımsal Örgütlenmede Tarihsel Süreç | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarım Sektöründe Örgütlenmenin Önemi ve Kırsal Kalkınma Açısından Gerekliliği | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarımsal Örgütlenme Önündeki Engeller | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarım Sektöründe Örgütlenme Modelleri (Kamuya Dayalı-Tabana Dayalı) | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarım Sektöründe Örgütlenme Türleri (Koop. Birlik, Vakıf, Dernek, Sendikalar..) | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dünyada ve AB de Örgütlenme Modelleri | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Tarımsal Örgütlenmede Kooperatifler ve Sınıflandırılması (Alım Satış Kalkınma Orman Köyleri) | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yeni Nesil Kooperatifler | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarımsal Örgütlenmede Kooperatif Benzeri Tarımsal Örgütler | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dünyada ve Türkiye de Kadın Kooperatifleri | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Türkiye de Başarılı Örgütlenme ve Kooperatif Örnekleri | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tarımsal Kuruluşlar (TGHB,TAGEM, TARSİM, TİGEM, TKDK, TMO, TAGEM..) | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Seminer | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve güncel ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |